DEPRON niet tegen hitte?

TITA

In Memoriam
Hallo,

Ik ben net terug van vakantie uit Frankrijk, en ik moet zeggen dat het weer daar uitstekend is en vooral om te vliegen en heb ik dus mijn Ultimat meegenomen.

Het probleem kwam na een paar dagen doordat het daar altijd rond de 32 graden is begonnen mijn vleugels krom te trekken.
Ik dus balen, maar kon nog wel door vliegen en dat is dus weer het sterke punt van de Ultimat.

Weet iemand misschien een oplossing? Ik dacht zelf door bij de scharnieren balsa strippen als versteviging te plakken. En als tegendruk de rolroer anders om te plaatsen zodat bij het kromtrekken de depron mekaar gaat tegen werken.

afb8178.jpg

afb8177.jpg

Groeten, Hans.

Hoi Niek,

Wit depron heeft toch ook twee kanten die verschillend van stuctuur zijn ?

Ik was toch al van plan om het van wit depron opnieuw te maken.

Hans.

Ik denk dat Niek bedoeld dat Wit depron niet zo warm wordt door zon instralling dan de zwarte variant. En dus misschien wel recht blijft.

Rick

Grappig,

Heb je in volle zon gevlogen ? Ik heb afgelopen vakantie in Frankrijk met wat depron vliegtuigjes gevlogen, heb alleen 's avonds gevlogen.

Geen last gehad van de warmte (behalve aan het strand dan.)

Zou een klein beetje profiel ook niet helpen ?

Ik heb ook alleen s'avonds gevlogen, maar het zal dan wel door de donkere kleur komen.
Jammer, ik vond het zwarte depron wel sterker dan de witte en daarom had ik het voor het buiten vliegen gekozen.

Groeten, Hans.

Zwart depron is hergesmolten/hergebruikte andere kleuren depron, waar ze zwart bij gemengt hebben.

Het is dus niet zo homogeen als depron van 1 bepaalde kleur, wat kan verklaren dat het trekt bij temp wisselingen.

en zoals al beschreven helpt ook de kleur niet mee in de zon.

Ik heb de originele witte Ultimate die vaak in de auto blijft wachten tot z'n baasje na het werk weer met 'm gaat vliegen... bij mij staan de vleugels inmiddels een beetje en de rolroeren ook krom :roll: .

Ik had het met de eerste witte Ultimate van mij ook, daarom ga ik het zoals ik het al eerder vermeld had de rolroeren omdraaien om tegenkracht te leveren.

Groetej, Hans.

Back