Depron onder een hoek

• Topicstarter Topicstarter cees dorst
  • Startdatum Startdatum
C

cees dorst

Guest
Zou er iemand mij een idee aan de hand kunnen doen hoe ik twee depron helften (vleugels) onder een hoek kan verlijmen ????

Er zou een artikel hebben gestaan in de FMT van april 2005 helaas was ik toen nog niet geabonneerd op dat blad dus wie O wie kan mij helpen ???

Schuinschuren en plakken, met onder 1 vleugelhelft wat lego blokjes oid..
was da moeilijk an?

Het gaat er niet om of het moeilijk is of niet ,maar ik wil wel een verbinding hebben die wat kracht kan hebben ,het gaat om twee depron vleugels die moeten staan onder een hoek van 20 graden (depron is 6 mm ) en in de genoemde FMT zou een beschrijving staan . Verder staat het zo slordig als halvewege de maiden twee vleugeltjes de andere kant uit willen vliegen !!!!!

Alvast bedankt voor het antwoord. Groet Cees.

koolstof liggertje erin?
Een latje kan je er mooi insnijden, weegt niet veel, en dan is de verbinding tussen de 2 vleugels ook veel degelijker te maken.

Als je dat niet doet, maakt het zo gek veel niet uit welke lijm je gebruikt. De lijm is veel sterker dan het depron, waardoor het altijd langs de lijmlaag zal uitscheuren.

Iederen alvast hartelijk dank voor de adviesen en ik zal daar zeker gebruik van maken.
het blijkt dat in de genoemde FMT een methoden staat hoe je depron onder een hoek kan snijden.
Als er iemand is de de desbetreffende FMT heeft (4-2005) zou altublieft dat naar mij toe willen mailen.
En iedereen nogmaals bedankt voor de adviezen Groeten cees

Ik heb in de desbetreffende FMT gekeken ...... het enige Depron® verhaaltje dat er in staat is de bouw van een (indoor) pylonracer de "Swasch" ..... en inderdaad staat er een stukje over een "schuinsnijdertje" om "V" groeven in Depron® te maken .......

Dat is precies wat ik bedoel ,dat stuk over schuin insnijden van de depron ,ik weet niet over hoeveel tekst het gaat maar kan jij me uitleggen of dat stuk naar mij mailen.
Groeten cees

Back