Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een depron model om F3A figuren mee te kunnen vliegen. Op het moment dat je depron zegt is 99% van de modellen profiel (shocky's) en de modellen zijn indoor modellen.
Er zijn wat tekeningen (b.v. de Funtana mini van didier) die je ook outdoor geschikt zijn, maar ik vond niet echt wat ik wilde.
Dus ben ik maar zelf begonnen vanaf scratch. Het enige wat ik kon vinden was onderstaand tekeningetje van een oxalys epp model.
Hiervan zal ik de karakteristieke lijnen overnemen. Ik heb de volgende spec voor ogen:
- gebouwd uit 3mm depron, met balsa ligger in de vleugel (en misschien in de romp omdat die zo smal is).
- 80 cm spamwijdte, 80cm lengte.
- naca 0012 profiel root, naca 0010 tip.
- 120 watt setup (3S, 1300kV motor, 8" prop).
- streefgewicht 250 gram.
Op dit moment denk ik na over
- 1 of 2 aileron servo's (1x HXT900, of 2x HXT500)
- Ailerons scharnieren op top of in midden (top is voor een symetrische vleugel minder goed (symetrie), maar heeft veel constructieve voordelen).
De vleugel ribben zijn gesneden, en zodra ik foto's heb zal ik jullie van de bouw op de hoogte houden.
Harm.
Er zijn wat tekeningen (b.v. de Funtana mini van didier) die je ook outdoor geschikt zijn, maar ik vond niet echt wat ik wilde.
Dus ben ik maar zelf begonnen vanaf scratch. Het enige wat ik kon vinden was onderstaand tekeningetje van een oxalys epp model.
Hiervan zal ik de karakteristieke lijnen overnemen. Ik heb de volgende spec voor ogen:
- gebouwd uit 3mm depron, met balsa ligger in de vleugel (en misschien in de romp omdat die zo smal is).
- 80 cm spamwijdte, 80cm lengte.
- naca 0012 profiel root, naca 0010 tip.
- 120 watt setup (3S, 1300kV motor, 8" prop).
- streefgewicht 250 gram.
Op dit moment denk ik na over
- 1 of 2 aileron servo's (1x HXT900, of 2x HXT500)
- Ailerons scharnieren op top of in midden (top is voor een symetrische vleugel minder goed (symetrie), maar heeft veel constructieve voordelen).
De vleugel ribben zijn gesneden, en zodra ik foto's heb zal ik jullie van de bouw op de hoogte houden.
Harm.
Laatst bewerkt door een moderator: