Depron roeren hoe?

Hoe maak je je Depron roeren vast aan je ParkFlyer?
En hoe verbind je ze naar je servo's?

Ik doe het als volgt:
a) roeren gewoon met doorzichtig brede inpak tape. De speciale
schaniertape deed precies hetzelfde maar was veel duurder;
b) experimenteel: Depron dubbelvouwen met een stukje vinyl
ertussen als schanieren. Deze eerst voorzien van gaatjes zodat
ik zeker weet dat de lijm goed ertussen hecht als borg. Nog niet
mee gevlogen.

De aansturing gaat als volgt:
a) met een koolstofstaaf en een stukje siliconen slang;
b) met een verenstaal stangetje en houten hevels (vind ik te zwaar).
Bij de tweede optie heb ik een veiliger gevoel dan i.p.v. een stukje
siliconen slang, welke zou kunnen scheuren, uitdrogen, losschieten,
maar dit monteerd wel lekker snel.

m.vr.gr.
Olaf van der Plaats

Hoi,

Dat scharnieren bouwen met plakband gaat prima als je het net als met krimpfolie maar even aanstrijkt met de strijkbout. Wel even goed testen of hij niet te heet is voor het plakband en het depron.

Roerheveltjes maak ik meestal van een stuk CD, dat is lekker licht en heel erg stevig. Daarbij gebruik ik meestal kleine verbindingsstukjes van het merk EZ. Dit weegt niks en is erg fijn bij het afstellen van de roeren.

Zoiets als in onderstaand plaatje maar dan helemaal van alu en een stukje kleiner. Er past prima 0,8 mm dia koolstofstaaf doorheen, volgens de verpakking wegen ze 0,6 gram per stuk:

EZConnector.jpg

Ohja ze zijn niet erg goedkoop -> 3,50 per twee bij de winkel met de letter Q.

EDIT: Ik zal morgen als het licht is even een foto maken van die dingen op n vliegtuigje van mij.

Mark

Hallo Olaf.

Zoals je ziet op de foto's gebruik ik verschillende manieren om de roeren met de servo's te verbinden. De close-loop systeem heb ik nog maar net klaar en heb daar nu ongeveer 5 keer mee gevlogen en dat werkt prima.Ook het nieuwe systeem om de roeren te bedienen van de shockflyer vind ik goed en gebruik dat ook.
Verder gebruik ik gewoon schaniertape, ik heb eigenlijk nog geen betere manier hier voor gevonden.

afb4596.jpg

afb4597.jpg

afb4598.jpg

afb4599.jpg

afb4600.jpg

afb4601.jpg

Dat lijkt mij een correcte conclusie Han, deze kan nu vast om z'n zwaartepunt loopen :wink: .

Had je dat nog niet gezien Han!! Want ik had dit al in Duitsland er al op zitten.
Het wel een goed idee om de rolroeren met de hoogte te mixen om lekker kort te loopen!!!! Ik ga dit zeker even proberen.

Back