Thx! Ik doe niet zozeer mijn best om er iets moois van te maken, maar om het vliegtuig dan maar in elkaar te gooien is ook weer zo wat

.
Weer een stapje verder. Onderstel eronder gelijmd. Kom erachter dat het geen toespoor heeft maar de wielen licht naar buiten lopen. Zou dat een probleem zijn? Denk dat ik toch probeer toespoor te realiseren.
Verder een foutje gemaakt met het richtingsroer, buisje voor de servostang te laag ingelijmd, waardoor het richtingsroer een halve cm te laag komt te hangen. Ziet er een beetje slordig uit. Voorlopig doe ik daar niets aan, richtingsroer is niet enorm belangrijk.
Apparatuur is ingebouwd. Dat wordt toch weer snel een rommeltje

.
Het hoogteroer, richtingroer en gas zijn geprogrammeerd in de zender. Ik heb ook even het motortje uitgeprobeerd, wat heeft die een power zeg. Het vliegtuigje, of beter gezegd de romp, vloog bijna uit mijn handen. Toch een beetje overkill denk ik

. Ik zit eraan te denken om op termijn zo'n motortje te kopen die Olaf suggereerde voor dit vliegtuigje, en deze motor mee te nemen naar een wat sneller model.
Weet iemand misschien hoe vol accus's normaalgesproken eigenlijk zijn bij levering? Ik wil ze niet meteen in de soep draaien. Heb overigens nog geen multimeter om het voltage te meten, zal er toch eens een aanschaffen.
Zoals alles nu is ingebouwd zit het zwaartepunt op 33% van de koorde van de vleugel, de accu kan nog wat naar voren. Denk dat ik de eerste vlucht het zwaartepunt 0,5-1cm naar voren verplaats (dit komt ongeveer overeen met ZP op 30,5%-28% van de koorde). BTW, de ontwerper moest 120 gr in de neus toevoegen om het zwaartepunt goed te krijgen. De romp weegt nu all in 398 gram, dat is inclusief een accu (1300 mah, 3P) van 102 gram.
Romp is nu bijna af, alleen de afdekking aan boven en onderkant moet er op/in worden gelijmd. Verder de vleugel afmaken en wachten op een voeding voor de oplader.
Freek