depron wing goed?

hallo mensen,

ik heb eens zitten tekenen en ben op dit uitgekomen.
een vliegende vleugel. hij is 1,20 meter breed, maar er zal nog wel wat afgaan omdat de laatste dertig cm schuin is.
ik heb een emax 2822 1200kv motor met een 11x3,8 prop en een 3s 2200mah 20c.
Emax FC 28-22 Borstelloze Outrunner 1200kv - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's
en
TGY Slow Fly Prop 11 x 3.8SF - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

full

nu is de vraag of het goed zal vliegen, of de motor daar goed zit en waar de CG moet komen?
hallo mensen,

ik heb de motor niet voor op gedaan omdat als je een verkeerde landing maakt je motor kapot is, ik wou hem ook niet achterop want dan is je model niet zo stabiel bij slow flite. dus in het midden zodat als je langzaam vliegt de lucht van de prop langs de vinnen komen voor stabiliteit. (ik weet niet of dit echt zo is, maar lijkt mij wel zo)
ik heb die lage lange vinnen erop voor stevigheid in de lengte van het vliegtuig. en twee carbon staven in de breedte

ik wil eigelijk dat je het model makkelijk kan vliegen op half/driekwart gas ofzo.

dus wat vinden jullie ervan?
tips?
verbeteringen?

mvg david

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk, een eigen ontwerp.

Ik heb helaas weinig verstand van vliegende vleugels. Mij lijkt dat het best moet kunnen vliegen, maar het zwaartepunt wel key is. Er zijn best wat mensen op dit forum die weten hoe dit te berekenen. Succes iig,

Freek

Ik weet dat er een simpel programmatje bestaat via een site waarin je de waardes van je vleugel (koorde etc) moet opgeven en dat er dan automatisch een CG uitrolt. Denk dat er vast nog iemand komt hier die de site kan benoemen

EDIT: Google is mn grootste vriend: http://fwcg.3dzone.dk/

Je elevons lijken wat aan de kleine kant. Misschien kun je een constructie verzinnen zodat ze helemaal door lopen tot achter de prop zodat bij langzaam vliegen je meer effect hebt doordat de prop er tegenaan blaast.

cg is wat lastiger misschien moet je een gemiddelde maat nemen van de punt tot vleugeltip en dit hier invoeren: Flying wing CG calculator

misschien moet je even checken of een slowflyprop wel die snelheid van de motor bij 3S aan kan. voor mijn gevoel moet je een gewone GWS/TGY Eprop hebben.

oke dank jullie,
maar wat bedoelen die calculators met: MAC distance, MAC length enzo?
@luppie: ik weet eigelijk niet of het kan. op rc-addict gebruiken ze ook een slowfly prop kijk maar bij de link

@roofhoofd: denk dat het wel kan. zolang je niet over de amps heen gaat en een normale vliegtuig regelaar gebruikt

mvg david

@ roofhoofd.
Denk alsjeblieft 10 seconden na of je wel een post moet plaatsen wanneer je de drang hebt om iets te plaatsen. Je tekst moet minimaal aan één ding voldoen: het moet iets toevoegen aan het onderwerp.

@ david:
Slowflypropjes mogen ongeveer 65.000rpm/diam tot 45000rpm/diam
jij doet maximaal 1200kv x 11.1V = 13.320 rpm

de maximale snelheid mag zijn 65.000/11= 5909rpm

kortom je kunt geen slowfly prop gebruiken

Op de link gebruiken ze inderdaad een slowfly prop alleen dan bij 6100rpm

Ze gebruiken 10 inch propjes op waarschijnlijk 2S accu's en dan doet hij al de maximale stroom door de motor. Jij doet een nog grotere prop op 3S en dan gaat hij gegarandeerd in rook op.
Je moet een veeeel kleiner propje hebben bij 3S ik verwacht rond de 6 a 7 inch en dan wel een ampere meter gebruiken bij het testen om te zien of hij onder die 15 Ampere blijft

Test data ;
Prop (APC): 10 x 5
RPM 7100
Maximale stroom: 14,5 A
Thrust: 710 gram

Prop (APC): 10 x 4,7 Slow Fly
RPM 6100
Maximale stroom: 14,5A
Thrust: 745 gram

oke luppie bedankt voor je opmerking. ik zal effe kijken wat ik kan doen.
ik heb een 5x5, 6x4, 7x4, 7x5.5, 9.5x7.5 en een drieblads van mijn corsair.
als ik de amp wil meten met een multi meter, moet ik dan tussen 1 van de motor draden of tussen 1 van de accu draden? (in serie schakeling)

david

Laatst bewerkt:
ik heb een mail gestuurd naar rc-addict om te zeggen dat het een beetje onduidelijk was van de motor. ze hebben het allemaal even getest, verandert en een tabel erbij gezet.
met 3s, een 7x4 prop trekt hij 10,5 amp en 580g thust. en met 7x6 15,5 amp en 730g thrust. dus ik doe er een 7x5.5 op dan trekt denk wat minder amp, en gaat hij niet over het maximale heen. ik gok dan op ongeveer op 650g thrust

zijn er verder nog opmerkingen aan het ontwerp, motor keuze of iets?

mvg david

Leuk! Als je gaat vouwen ga ik volgen. Ik weet iet veel van vleugels, maar wa ik ervan gezien heb hebben ze een minder dikke neus. Meer het idee dat het een grote vleugel is,nu lijkt hij meer op een middenstuk en twee kleine vleugels.

Weet je at af van kf airfoils? Misschien kan je er wat mee...

Back