Depron zweevertje

• Topicstarter Topicstarter Frans
  • Startdatum Startdatum
F

Frans

Guest
Hallo,

Ik wil een depron zweevertje maken welke ik aan een katapult"lier" of op de helling kan gebruiken.
De pibros heb ik al gebouwd en vanmiddag getransformeert naar een soort van propje,..:) Leuk vleugeltje maar meer iets voor de wat meer gevorderde piloot.

Weet iemand een leuk zwevertje van depron of ander low budget materiaal welke makkelijk te vliegen is.

Groetjes Frans

Hoi,

Ziet er niet uit dat ie van Depron is of wel? Of ga jij hem van Depron bouwen?

Groet Bob

nee hij is inderdaad niet van depron...:(

Ik ben er nog niet over uit of hem van depron ga bouwen of gewoon van balsa .

Ben bang dat mocht ik hem van depron bouwen hij een hol profiel krijigt (anders een te zware vleugel). Denk dat dat een slechte invloed heeft op het vliegeigenschap.

Anders gewoon met balsa in e weer

Sugesties waarom depron of basa??

Groetjes

Hoi Frans,

ik heb geen ervaring met depron, maar als je deze vleugel uit depron wilt bouwen kun je die toch naast een hoofdligger uit depron uitbreiden met depron ribben? Dan valt het misschien nog wel mee met dat hol worden van het profiel en voor extra stijfheid misschien parallel aan de hoofdligger nog een tweetal liggers van depron?

naja zijn maar wat ideeen..

een ander voorbeeld van een depron vleugel (volgens mij niet zo moeilijk te vliegen) is te vinden onder www.pibros.de -> "sonstige Fluggeraete" -> "Stealth 400 Depron Nuri" van Peter Kienzle. Er zit ook een bouwbeschrijving bij.

Groet Bob

Back