Depronplaten met dikteverschil

Ik heb mij in dit forum blind gelezen over alle info over depron en veel nut van gehad. Nu ik met het lichte electrospul bezig ben heb ik natuurlijk depron gekocht. Daarvoor kon ik terecht bij een vloerboer in Hoofddorp. Daar kreeg ik een paar nogal gegolfde platen van 3 en 6 mm.
Thuis gekomen mat ik de dikte op omdat mijn timmermansoog zei dat dit geen 3 en geen 6 mm. was. Nu blijkt dat de 3 mm. plaat een verloop heeft van 2,5 tot 2,9 mm., en de 6 mm. plaat is 4,9 tot 6,1 mm.
Wordt dit nu weer een flutproduct dat je vóór de koop eerst moet nameten?

Ik ben een Geobat aan het maken en kwam pas achter dit maatverschil ná het snijden van de 70X70 plaat die het model moet worden. Het dunste deel wordt de voorkant. Ik ga niet met koolstof werken, maar ga eens experimenteren met het plakband dat ik bij de 2 Bros gehaald heb. Dat is een plakband waarin strepen van 'iets' zit met een hoge treksterkte. Het is flinterdun en plakt als ongewenste visite. Dus ik hoef niet te snijden en lijmen.

Ik woon in Weesp en ben vandaag bij de firma Moorman lansgeweest voor info over depron. Zij zijn hier al vaker besproken geweest als leverancier. Het probleem is altijd de grote afname en de afnemer moet een KvK nummer hebben.
Toch gooi ik dit nog eens in de groep omdat ze verschillende maten en opties hebben. De dikte van 6 mm. is hen echter vreemd, ze leveren 3 en 5 mm.
De leveringen zijn per doos. (20 of 40 platen en leverbaar in wit, wit en wit)
3 mm. á 40 platen 70X100 €1.46
5 mm. á 40 platen 50X70 €1.06
5 mm. á 20 platen 70X100 €2.09
5 mm. á 20 platen 100X140 €4.16

Ik heb de catalogus én een monster van 3 en 5 mm. meegekregen.
Als er animo is bij jullie om onderling in te kopen dan hoor ik het wel. Misschien zijn er veel goedkopere leveranciers, ik weet het echt niet.

Dag Tom,

Goed timmermans oog.
Mij is tot nu toe geen dikteverschil in platen opgevallen, of ik moet er zelf eens op gestaan hebben zodat er een deuk in zit.

Hoe heeft die vloerboer het opgeslagen gehad?

Klopt Tom,

Bij mij is het ook nooit 6 mm, maar ik ben er langzaam gewend.
Bij het snijden en plakken even rekening mee houden en dan gaat het wel.

Hans.

@Niek
Geen idee. De 3 mm. platen hadden twee deuken aan de kant of er iets op gestaan had, maar dat was peanuts, daar snij ik wel omheen. Het feit dat er een dikteverloop over de gehele plaat was vind ik vreemd. De oppervlakte is verder glad, wat nog steeds niet de garantie is voor wel of niet opslag onder druk.

Verloop of niet, het ding vliegt toch wel. Ik beloofde Pjotrr, die mij een paar tips gaf van zijn Geobat, om hier wat verslag te doen. :murder:

@Tita
Blij dat ik niet de enige ben met deze ervaring. :!:

Verder; iemand nog ervaringen met het beschreven plakband met glasvezel in de praktijk? O toch beter om een koolstofpijp te nemen?

Is de prijs bij Moorman interessant voor aankoop?

Dat glasvezel tape werkt geweldig icm depron.

Koolstof is hard en onbuigzaam, vaak iets te stevig dus daarnaast breekt t.

Als dat de genoemde prijs per stuk is, doe mij dan maar een paar plaaten 70x100 van 3 en 6.

Misschien kan ik mijn vader over halen om 10 pakken te kopen van 3mm 40 platen. Hij heeft een KVK nummer. Ik misschien later ook.
Dus mijn vraag wie heeft belangstelling voor een pak?

Gizmo zei:
ok ik bedoel ik halen en brengen naar de "klant"

Gizmo,
ik wil je niet ontmoedigen,
maar kijk eens waar Igwe woont en waar ik woon, dan heb je al bijna heel nederland gezien.
Als jij dit voor die paar platen depron wil doen, zullen een aantal mensen best blij zijn.
Wat ik bedoelde is dat jouw "klanten" de platen zelf moeten komen ophalen.
Dat scheelt je erg veel tijd en reiskosten, zeg maar

succes,
Jaap

Dat mag ook dat is geen enkel probleem. Mensen kunnen het bij mij ophalen.

Maar zijn er dus mensen die belang bij hebben bij een pak van 40 platen 3mm depron wit?

Ga dus even kijken hoeveel belangstellende er zijn dan zal ik samen met mijn vader de pakken gaan bestellen. hij vindt het ok.

Jongens, lees alsjeblieft goed voordat je een verkeerde keus maakt.
Let op de maat en de kleur is uitsluitend wit.

De platen zijn 3 en 5 mm. dus niet 6 mm.
De prijzen zijn per plaat bij afname van één doos.
Bij 2 of vier dozen een extra korting. Dan wordt het:
De leveringen zijn per doos. (20 of 40 platen en leverbaar in wit, wit en wit)
3 mm. á 40 platen 70X100 €1.46 Bij 2 dozen €1.35 Bij 4 dozen €1.27
5 mm. á 40 platen 50X70 €1.06 Bij 2 dozen €0.99 Bij 4 dozen €0.93
5 mm. á 20 platen 70X100 €2.09 Bij 2 dozen €1.95 Bij 4 dozen €1.82
5 mm. á 20 platen 100X140 €4.16 Bij 2 dozen €3.90 Bij 4 dozen €3.67

MOORMAN KARTON WEESP B.V.
Pampuslaan 125 1382 JM Weesp
Postbus 72 1380 AB Weesp
Telefoon 0294-413951
Telefax 0294-414257
0294-432116
E-mail info@moorman.nl
www.moorman.nl

Zendingen met een waarde boven EURO 200.00 (exclusief BTW), worden franco huis geleverd.
In andere gevallen wordt EURO 12.50 behandelingskosten in rekening gebracht.
Koerierskosten voor spoedbestellingen worden netto aan u doorberekend.
Retourzendingen, waarover vooraf geen overleg heeft plaats gehad, worden niet geaccepteerd.

De €12.50 vervallen uiteraard als de bestelling in Weesp wordt afgehaald. Dat moet denk ik de besteller zelf zijn.
Als jullie iets centraal kunnen regelen, dan is dat waarschijnlijk goed mogelijk via de vader van Gizmo.
Ik ga even bij mijn eigen achterban hengelen naar een bestelling.
De levertijd is max. drie weken en de magazijnen zijn in Weesp en Winschoten.

Tom,

Bij Moorman in Weesp afhalen ging juist niet.
Hun centraal magazijn (voor o.a. Depron®) bevind zich 'helaas' in Winschoten. (maar ook daar gaat het niet 'echt' ... hun magazijnen zijn niet ingericht voor kleine afhalers)

Althans dat was wat ze mij een paar maanden geleden vertelde .....

Overigens levert Graupner nu ook Depron® platen
in de maat 90x40cm
3 mm in het wit en 6 mm in geel, rood, blauw en zwart..... (waren wel relatief duur :-( heb ik begrepen)

P.S. ik kan zo bij Moorman bestellen, alleen ik wil er niet in "handelen", veel te lastig vooral enkele stuks versturen, dat gaat echt niet.....

Winschoten?? Dat is lekker dichtbij. :D

Maar wat nou als je alles per 10 verstuurd? Kosten bij TPG zijn voor dit formaat € 7,08 dus uiteindelijk moet je wel op iets van 2 euro per plaat uit kunnen komen. :D

Nou ik heb gisteren een leuke deal gehad ik heb nu 5 platen 3mm depron van 80 bij 120 ongeveer. precies weet ik het niet voor maar 12,- euro gekocht. Ik kan nu naar hartelust een wibros maken.

Back