'Der Lifter' - electro aandrijving

Discussie in 'F5J' gestart door GVT, 25 jun 2013.

  1. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. xat

    xat

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    263
    Locatie:
    FRS tegen de Waddenzee
  3. xat

    xat

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    263
    Locatie:
    FRS tegen de Waddenzee
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Jammer dat hij niet zelf uitklapt. Dan zou het een ideale 'absauf' garantie kunnen zijn. Ik bedoel een motor om met hellingvliegen een buitenlanding te kunnen voorkomen.
     
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het probleem met dit soort "op het zwaartepunt aandrijvingen":
    "Because no CG movement occures when the Lifter is in the fold in position and the weight is only 273 grams, no degradation of the performance is noticeable.
    Dat is 273 gram extra gewicht. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar volgens mij is dat een aardige gewichtstoename, zo'n 15 tot 20% op het gemiddelde vlieggewicht van een niet-aangedreven zwever. Ik snap niet zo goed hoe je dat niet kunt merken in de prestaties......
    Je kunt geen lood uit de neus halen, het komt er echt letterlijk bovenop.

    Tevens kom je met 200W en een vlieggewicht van rond de 2 kilo nooit binnen 30 seconden in de buurt van 200 meter. Voor F5J naar mijn idee niet bruikbaar.
    Die 79 euro is zonder Motor, ESC, Prop, Mittelteil en accu.
     
  6. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Je zou hem zonder accu en ESC moeten maken. Die bouw je dan in het vooronder (in plaats van lood). En dan het uitklappen wel automatisch dmv. een elastiek of veer.
    Ideaal voor aan de helling. Wel een dure oplossing.
     
  7. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.082
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Ik heb afgelopen weekend een Sharon Pro van 3 meter 70 gekocht in de pure zweefversie. Ik ben ook van plan om hem veel vanaf de lijn of aan de helling als pure zwever te vliegen. Maar ik weet ook dat er dagen zijn waarop het lastig is om de fietslier op te stellen en voor die dagen is dit een geweldig systeem! Bovendien ook simpel na te maken voor weinig geld. Dank voor de Tip Leon!

    Max
     
  8. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Een poor man's KTW?

    Dat wordt een interessant bouwverslagje :)

    Misschien heeft Jacob Bos er ook nog wat aan ;)
     
  9. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Ik krijg bijna een lichte vorm van KTW-achtervolgingsangst....;)

    JB
     
  10. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Ik weet daar wel een behandeling voor: Bouwen! :)
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Mooie dingen groeien langzaam Jacob!

    Ik vind dit ding persoonlijk 100% niks. Extra gewicht, wat je op zo'n prestatiebak echt wel zal merken, relatief weinig vermogen en het is niet bruikbaar als back-up bijvoorbeeld op de Gerlitzen (ik ben verslaafd!) Omdat hij niet uit kan klappen
     
  12. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Wacht maar totdat Max klaar is met zijn versie ;)
    Ik ben (ook) erg benieuwd.
     
  13. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het zal ook vast wel een mooie oplossing zijn om lekker te vliegen maar ik begrijp niet helemaal waarom het in het F5J-forum staat. Voor de wedstrijdklasse F5J is dit naar mijn idee absoluut niet bruikbaar. Het mág natuurlijk wel maar het is bepaald geen oplossing waarmee je hogere ogen gaat gooien dan met de standaard "motor in de neus".
     

Deel Deze Pagina