Iedereen bedankt voor de aanmoediging.
@Theo
Daar is mijn mooie vrouw niet van plan vanwege onze verbouwing van een nieuw huis dit jaar, maar je weet het maar nooit. Zoals je kan zien heb ik al een beetje 'stiekem' gewerkt . Ik weet niet of de Corsiar dit jaar zal vliegen maar ik vind net bouwen toch leuker dan het vliegen dus ben ik al blij.
Hier heb je weer een plaatje van de winner.
@Jan
De aansturing kan wel via een reversing "Y" kabel maar in dit geval komt de signalen van mijn zelfgemaakt "Landing Gear Controller" af. De gegevens van de controller zijn te vinden op
http://www.thomson-automation.com/RC/WebModules/1041/1041en.aspx (voorlopig alleen in het engels)
@Arvid
Hier heb je wat foto's van mijne aanpassingen voor de deuren. Deze foto vertoont alle extra steunbalken voor de deuren en servo luiken. Rechts boven is de luik voor de linker flapservo. Ook te zijn is de linker landinglampje. De retract is van Robart natuurlijk. De servos zijn Futaba S148's want die waren in mijn voorraad. Ik heb nog geen ervaring met windlading op de deuren maar misschien kon je kleinere servos gebruiken in plaats van de S148.
En hier de sjabloon voor de deurluiken. Ik ben pas nu achtergekomen dat het niet precies klopt maar --- volgende keer beter.
Vervolgens wordt de vleugel met het hout bespannen en tijdelijk met strijkfolie afgedekt.
De fiberglas komt erop, na dat het hard is wordt alles weer afgehaald, de fiberglas plaat uitgesneden volgens de sjabloon (Met wat extra om de voorluik heen) en dan de hout bespanning weggesneden met gebruik van de fiberglas plaat als sjabloon. Dus past het netjes in de gaat.
Een beetje grondverf en dan ziet het redelijk uit.
De deuren en afdekplaat voor de voordeur worden uitgesneden en de scharnieren worden erop geplakt met wigjes eronder om de scharnierenpennen op een rechte lijn te zetten en ook op plaats in de vleugel voor de zekerheid dat alle scharnieren in de sleuven passen.
Hoorntjes worden gemakt van printplaat materiaal and op de binnenkant van de deuren geplakt en servo's worden bevestigd op de servoluiken. Stangen met kogellinks en qwiklinks sturen de deuren aan. Een beetje hout wordt van de scharnierbalken weggesneden om ruimte te maken voor de links aan de hoorntjes.
Wij hebben ook wat meer ruimte nodig binnen de vleugel voor de stangen. Een plaatje van de bespanning wordt ook verwijderd om toegang te verbeteren. Dat wordt later teruggezet natuurlijk.
En de resultaat. De voorluik plaat kan verwijderd worden voor toegang naar de retract.
.
Ik ben wel tevreden met de resultaat. Zoals je kan voorstellen, vliegen mijn kistjes een beetje zwaar. Dat vind ik niet erg want volgens mij is dat meer naar schaal. In ieder geval vind ik alle extra’s ontzettend leuk. Mijn DC3, heeft intrekbaar landinggestel, flaps met langzaam beweging, landing lampen, navigatielampen, draaiende beacon en on-board glow drivers.
Jon