devine en landen

• Topicstarter Topicstarter wvl
  • Startdatum Startdatum
W

wvl

Guest
Vandaag de eerste succesvolle vlucht gemaakt met een devine (Thanx Theo S.), vliegt als op rails.
Alleen, dat landen is niet echt gezond op een bevroren grasveld. Schroefje kapot (Gunther, wordt vrij bros bij net boven 0°C), en het batterijpakket zit ook vrij kwetsbaar onder de vleugel. :?
Heeft iemand ooit gedacht aan een landingsgestel of schaatsjes voor de Devine? Heeft iemand tips?

De buiklanding gaat nu nog relatief goed met 8 cellen NiMh als 'schaats' , maar met Lipo's zal het straks riskanter zijn denk ik.

Alle tips welkom.

Lipo's in de vleugel duwen, en landings gestel is mogelijk. Dan van dun staaldraad maken en de wieltjes ook zelf maken.

Lippo pakketje in vleugel, tapeje erover en klaar :)

alle RC zat bij mij in de vleugel:
devine4.jpg

bij landen nog nooit een prop gebroken... :roll:

model is reeds verkocht, heb nu een soort gelijk (beter..) model , de Holiday.
Als broertje aan de devine gaat ga ik er misschien weer een bouwen, combat :twisted:

nog 4 andere Devine foto's staan op m'n site..

(topic verplaatst naar parkflyer/indoor gedeelte)

Devine kun je met wat oefening ook gewoon uit de lucht vangen.
Happen mag ook 8)

Landingspoot kan ook zoals (andere) Theo al aangeeft. Zie hiervoor ook de foto van de Spaanse indoor versie.

Veel vliegplezier :wink:

(zo dus-->)Ook mijn devine en een soort ander model(speed 300 pylonracertje)
hadden een stukje staaldraad waar ik op landde.
Gewoon stukje van 8 cm pakken ofzo.. bovenkant stukje ombuigen zodat hij om je romp heen haakt,
Buig het onderste gedeelte beetje rond zodat iig het onderste stukje bijna horizontaal ligt.
dan zet je hem vlak achter de moter met secondenlijm vast.
daarna wikkel je hem over die verbinding met garen en secondenlijm.
Werkt bij mij iig perfect,en bij iets wat meer snelheid zijn er ook buikschuivertje mee te maken.
Pak 1.5 mm staaldraad ofzo.

Succes!Mvgrt
Remy van Wijk

Back