devo 10 update Deviation

Heeft er iemand ervaring met een update van een B.V devo 10 zender ( in mijn bezit ) met Deviation programma .

hebt er wel interesseren , maar ik wil eerst de ervaring van jullie weten als iemand het al gedaan heeft .

Versie 4.0.0 van Deviation is vrijgegeven!

Inclusief ondersteuning voor DEVO 6/6S/7e/8/8S/10/12/12S
Haal het uit de sectie Downloads
Zie de Release Notes voor meer informatie
ook kijken op de gebruikershandleiding

OPMERKING: Afwijking is experimentele software. Er zijn geen garanties gemaakt of impliciet over de kwaliteit of betrouwbaarheid van deze software. RC modellen kunnen ernstig of dodelijk letsel veroorzaken als het onjuist gevlogen. Door de beslissing om de Afwijking software te gebruiken, u neemt als enige verantwoordelijk voor de controle van uw modellen. De auteurs van Deviation is niet verantwoordelijk voor enig letsel of schade veroorzaakt door het gebruik van de Afwijking firmware worden gehouden. Wees voorzichtig. U bent gewaarschuwd.

Belangrijk bericht : Afwijking is een zelfstandig werk. De Afwijking project is op geen enkele manier verbonden met Walkera ®. We hebben nog nooit in contact met hen geweest, en geen kennis hebben van hun standpunt over dit project. De Afwijking team biedt geen garantie dat deze firmware uw zender niet schadelijk (hoewel we niet geloven dat mogelijk te maken). We kunnen ook niet garanderen dat Walkera ® niet zal wijzigen of aan toekomstige versies van de hardware of de firmware dat dit niet verenigbaar met Deviation zou maken.

Ik wil roepen het werk van rbe2012 die de aanstichter van bijna elke belangrijke functie in Deviation 4.0.0 was. Hij is ook verantwoordelijk voor Afwijking 4,0 het meest stabiele versie tot nu toe. Ten slotte bleef hij hard werken om Afwijking verbeteren en de gemeenschap gaan tijdens PhracturedBlue's hiaat.

Ik wil alle medewerkers die hebben geholpen met de ontwikkeling van functies, het testen van de mogelijkheden, de rapportage van bugs, vertalingen en documentatie bedanken.

Ik zou ook graag speciale dank geven aan FDR voor het zijn een admin hier, en helpen om de site te onderhouden

Afwijking is een vervanging firmware voornamelijk ontworpen voor de Walkera Devo ® serie RC Zenders. Terwijl Afwijking is sterk beïnvloed door zowel de Walkera DEVO8 firmware alsook door de Flysky / Turnighy gebaseerd ER9X firmware, is volledig geschreven vanuit het niets gemakkelijk draagbaar en uitbreidbaar te zijn.

Belangrijkste kenmerken zijn:

Ondersteuning voor meerdere protocollen zonder aanpassingen aan de zender:
Walkera Devo 6/7/8/10/12
Walkera WK2401/WK2601/WK2801
Nine Eagles J6 Pro (vereist telemetrie module)
DSM2/DSMX
Ondersteuning voor andere protocollen met zeer gemakkelijke zender wijzigingen
Flysky / Turnigy 9X
Hubsan-X4
Skyartec (dankzij de Skyartec mensen voor het leveren van hardware voor het testen)
Hisky
Tactiek SLT / Anylink
V202
Ondersteuning voor maximaal 255 verschillende modellen
Zender kan fungeren als een USB-drive. Het beheren van modellen, configuratie, pictogrammen en thema's is net zo eenvoudig als een bestand kopiëren ... Niet meer nodig om de Walkera DfuSe tool gebruiken.
Volledig configureerbare thema's zoals bitmaps, lettertypen en kleuren
Flexibele zender configuratie. Ondersteunen up-to 12 kanalen op een Devo8; remap elke schakelaars of knoppen om het even welk doel
Alle tekst is gelokaliseerd. Beschikbare vertalingen voor Hongaars, Duits, Frans, Russisch, Chinees, Italiaans, Roemeens, Spaans en Afrikaans. Een nieuwe vertaling toevoegen is net zo eenvoudig als het bewerken van een tekstbestand, en kopiëren naar de zender.

Graag hoor ik een reactie .

gr Wim

Deviation

Wim
Ik heb de update/grade gedaan naar deviation 3 en later naar 4 op mijn DEVO 7e
in combinatie met de devo7e hack is mijn zendvermogen nu maximaal ipv. 10 miliwatt.
De DEVO7e heeft een beperkt aantal schakelars en dat beperkt me in het quad vliegen wel een beetje, maar in versie 4 kan je de trim tergelaar omzetten naar een virtuele schakelaar, superslimme oplossing.
Het instellen van modellen is net zo (on)duidelijk als met de orginele software, op de DEVO7e maar dat komt mede doordat het een vrij klein scherm heeft en veel text afgekort is.
De weergave van de battery voltage is duidelijker
er zit een alarm in voor als je je zender aan laat staan en niks beweegt, scheeld je een lege battery als je de zender vergeet uit te doen.
Ik heb ook een RX2402 ontvanger van Walkera, en deze kun je ook gebruiken(en vele andere) met de Deviation software en dat maakt de zender wel meer flexibel.
Ook kun je je modelgegevsn gewoon via usb bekijken/editen/backuppen wat ik erg fijn vind.
Ik ben een beetje aan het kijken naar een DEVO8 en zl dan zeker deze software weer installeren.
Grt
Roy

Wim
Ik heb de update/grade gedaan naar deviation 3 en later naar 4 op mijn DEVO 7e
in combinatie met de devo7e hack is mijn zendvermogen nu maximaal ipv. 10 miliwatt.
De DEVO7e heeft een beperkt aantal schakelars en dat beperkt me in het quad vliegen wel een beetje, maar in versie 4 kan je de trim tergelaar omzetten naar een virtuele schakelaar, superslimme oplossing.
Het instellen van modellen is net zo (on)duidelijk als met de orginele software, op de DEVO7e maar dat komt mede doordat het een vrij klein scherm heeft en veel text afgekort is.
De weergave van de battery voltage is duidelijker
er zit een alarm in voor als je je zender aan laat staan en niks beweegt, scheeld je een lege battery als je de zender vergeet uit te doen.
Ik heb ook een RX2402 ontvanger van Walkera, en deze kun je ook gebruiken(en vele andere) met de Deviation software en dat maakt de zender wel meer flexibel.
Ook kun je je modelgegevsn gewoon via usb bekijken/editen/backuppen wat ik erg fijn vind.
Ik ben een beetje aan het kijken naar een DEVO8 en zl dan zeker deze software weer installeren.
Grt
Roy

dank je Roy

Maar ik wil eerst een backup van mijn devo 10 maken eer ik de Deviation software erop zet .
Zodat ik later altijd nog terug kan gaan naar de orginale software en instellingen .

Maar hoe kan ik een backup van de zender maken ??

gr Wim

DEVIATION Forum :: Topic: How to upgrade Devo TX to Deviation Firmware (1/6)

TomZ, thanks a bunch for easy to follow video.
Any chance of a How to revert back to factory, just in case.
Having issues with my setup, I'd like to rule deviation firmware out.

TIA

The administrator has disabled public write access.

How to upgrade Devo TX to Deviation Firmware 1 year 2 months ago #3597

• Tom Z
Your welcome.
To revert back to the factory firmware you can use my video
on "How to Update the firmware on Devo Transmitters".
Just approach this as you don't have the deviation firmware in your TX
and you want to update the factory firmware.
Once you go through the steps in the video you will have the factory firmware
back again and all your models will be there.

Tom

Back