deze lipo maar weggooien?

hej,

2 weken terug zag ik dat 1 cel van de lipo opgezwollen stond.Ik heb er nog mee gevlogen enz en voor de rest geen probleem meer.Nu neem ik de lipo om ze op te laden en toen constateerde ik dat de krimpkous op verschillende plaatsen gescheurd was en je zo in het pakket kon kijken+er is hier en daar een roze gekleurde vloeistof te bespeuren+ze ruikt raar...
Dan probeerde ik ze te ontladen maar na 5 secondne piepte de lader al...
Hier een paar foto's(sorry dat ze wat onduidelijker zijn!).Deze lipo is denk ik klaar voor het stort?

S7000746.jpg

S7000745.jpg

S7000744.jpg

mvg sven

krimpkous kapot boeit niet.
Die ene bolle cel die je ruikt wel.
Moet je even op de balancer stekker meten en kijken of idd 1 cel heel ander is dan de andere. Als dat zo is, dan is die cel waarschijnlijk stuk. Kan je OF het hele pack afschrijven, OF krimpkous eraf en los solderen tot een 2cel pack wat je waarschijnlijk nog leuk kan gebruiken

krimpkous kapot boeit niet.
Die ene bolle cel die je ruikt wel.
Moet je even op de balancer stekker meten en kijken of idd 1 cel heel ander is dan de andere. Als dat zo is, dan is die cel waarschijnlijk stuk. Kan je OF het hele pack afschrijven, OF krimpkous eraf en los solderen tot een 2cel pack wat je waarschijnlijk nog leuk kan gebruiken
Dan moet ik een verloopkabel kopen voor de balancer en anagezien ik geen HIMODEL mee rkoop ben ik er dus niets mee he.En solderen enz lijkt me riskant,ik gooi ze waarschijnlijk gewoon weg....

mvg sven

Voor er een 2 cellige van een 3cell maken is totaal geen probleem. Heb het jammer genoeg 2 keer moeten doen deze maand met dat koud weer :p
Ik knip de kapotte cell gewoon los en je kan het tin gebruiken waarmee ze de balanceerkabeltjes gesoldeerd hebben om de + of - weer op de juiste plaats te zetten.

Laatst bewerkt:
Back