DF-03 met standaard 540 motor. welke regelaar?

Hoi ik ben dus helemaal nieuw hier, maar hoop hier vaak en nog lang te komen.

Ik heb gisteren een tamiya Avante Mk.II gekregen van vriendin.
Helemaal gaaf ben net weer een jonge hond van 12.
ALLEEN er zit geen regelaar ingesloten.

Vraag: welke regelaar kan ik gebruiken met de standaard 540 motor, waar ik in de toekomst ook een andere motor op kan zetten (brushless) dit in verband met het feit dat die schijnbaar een stuk minder slijten en veel minder onderhoud vergen dan een brushed motor. Als ik dat tenminste goed begrepen heb. Ook snelheid is natuurlijk een factor van belang, sneller is beter hahaha.

Nou ik hoop een antwoord te krijgen (voor dummies) waar ik iets mee kan, maar daar ben ik niet bang voor gezien de grote hoeveelheid kennis binnen dit forum.

Groetjes Erik

Laatst bewerkt:
Als je eerst een regelaar aanschaft voor een BORSTELMOTOR :confused:
Dan kan je daar later geen BORSTELLOZE motor op zetten:mrgreen:
Daar zijn weer heel andere regelaars voor
De eerste heeft twee aansluitdraden naar de motor
De tweede heeft er namelijk 3 :worship:
mvg
Frederik:-D

Als je eerst een regelaar aanschaft voor een BORSTELMOTOR :confused:
Dan kan je daar later geen BORSTELLOZE motor op zetten:mrgreen:
Daar zijn weer heel andere regelaars voor
De eerste heeft twee aansluitdraden naar de motor
De tweede heeft er namelijk 3 :worship:
mvg
Frederik:-D

Dat heb ik ook begrepen maar andersom gaat schijnbaar wel, maar welke ESC is dan een goede keuze?

Dat heb ik ook begrepen maar andersom gaat schijnbaar wel, maar welke ESC is dan een goede keuze?

Dat gaat in sommige gevallen en bij Brushless regelaars voor auto modellen is de kans al vele malen groter. Maar wil je beide kunnen aansluiten moet je goed kijken welke het wordt.

Niet elke brushless regelaar heeft de mogelijkheid om een brushed motor aan te sturen.

Neem is een kijkje bij LRP en GM regelaars deze hebben vaak wel de mogelijkheid. Maar zijn over het algemeen niet heel erg goedkoop. Of zoek is naar een Compleet Ezrun setje. Deze hebben echter niet de mogelijkheid om een brushed motor te gebruiken.

okee, even gezocht op LRP maar dan heb je nog 40 verschillende ESC`s, nogsteeds een beetje moeilijk kiezen (zonder al te veel kennis). Wat is voor dit chassis een redelijke (Brushless) motor die hij nog aankan?.

Dat is eigenlijk het uitgangspunt, daar wil ik eigenlijk een ESC voor (hoeft geen overkill van 300 euro te zijn) En daarmee wil ik voorlopig de standaard 540 motor mee aansturen.

Ezrun 9t brushless kan een DF03 gemakkelijk aan. Je hebt op Ebay een splinternieuw setje (brushless motor en regelaar) voor een 50€.

Helemaal goed, ga ik voor kijken, maar kan de df-03 een 9t aan zonder verdere modificatie of moeten er nog gears en ophangingen verstevigd worden.

Helemaal goed, ga ik voor kijken, maar kan de df-03 een 9t aan zonder verdere modificatie of moeten er nog gears en ophangingen verstevigd worden.

Niet echt, ik heb ook een DF03 en die kan dat wel aan. Enkel aan te raden is een Slipper Clutch zodat je je tandwielen niet gaat slopen. Echt noodzakelijk is het niet ; ik heb er ook een heel tijdje zonder gereden. Bij RCmart kun je ze voor 25$(=17 à 18€) bestellen.

Kan je daar niet in nederland voor terecht ?? slipper clutch bedoel ik dan ?

Ja, dat kan, als je erg veel geduld hebt en 15€ meer wil betalen.
Ik ben persoonlijk ook geen voorstander van bestellen op het internet, maar Tamiya parts zijn hier gewoon te moeilijk te verkrijgen.

niet meer nodig niet goed gekeken ben erachter, is een standaard tamiya onderdeel (53925) ik dacht dat 3rd party parts betrof.

Laatst bewerkt:
Back