DF-03RA - Wat allemaal erbij nodig?

• Topicstarter Topicstarter bazeman
  • Startdatum Startdatum
B

bazeman

Guest
Ik wil een DF-03RA kopen (dat staat cast), maar als beginneling is me niet helemaal duidelijk wat er exact bij moet als ik het gelijk goed wil doen, en daarmee bedoel ik snel en betrouwbaar, met redelijk budget.

Beetje 'rally' en op parking mee rijden voor de fun.

Dus, ik heb nodig:
1) DF-03RA Pakket
2) Andere motor (zonder borstels), welke?
3) Slipperclutch?
4) Bedieningsset, wat voor iets? Is dit iets? Einsteiger Starter-Set Pro Reflex 2.4 GHz #500509 - Tamiya Teile, Farben, Baustze, Ersatzteile, Service, preiswert
Of beter alles los te nemen?
5) extra set velgen en banden voor onroad, wat voor iets?
6) afhankelijk van optie 4) > accu's, welke?

De auto wordt besteld bij tamico.de > als de rest daar ook vandaan kan komen zou mooi zijn... aanraders voor bovenstaande items?

Alle hulp/advies is welkom.

Wim.

brushless motor "moet" niet... doe je dit wel dan heb je ook een andere regelaar nodig een ezrun 60a 8,5t setje is een mooie voor in deze auto, ik heb de ezrun 5,5t en dit is te.
slipperclutch is wel aan te bevelen, zeker als je wat offroad gaat rijden met sprongen erbij, voor behoud van de drivetrain

zenderset is maar wat je zelf wilt...
Zowel de accu als de lader in het setje wat je opgeeft zijn m.i. niet al te best, 2A lader en 2300mAh accu, de lader laadt deze accu dan in meer dan een uur op, een beetje accu is tegenwoordig toch al gauw zo'n 3600-4000mAh en dat betekent laadtijden van een uurtje of 2...

ik heb als banden de HPI T-Grip (#4405) op de standaard velgen, zijn voor mij goed genoeg

let er ook op dat in de DF03RA lang niet alle lipo's passen ivm. de vorm van de accutray, deze is nog specifiek gericht op stickpacks, ik heb nog 2 2s lipo's over van turnigy en deze passen bijv. niet zonder teveel aan te moeten passen aan het chassis

voor accu's en een lader zou je bij hobbyking kunnen kijken, deze leveren een hoop voor leuke prijzen
hier zou je ook goudconnectors mee kunnen bestellen.
standaard tamiya stekkers en brushless gaan niet zo goed samen, deze connectors willen dan nog wel eens smelten.

Back