DFS Habicht

hopelijk verneuk je de zwever niet zo als die kerel int filmpje( t verwonderde me dat die vleugels t nog hielden)

hopelijk ben je iemand die hem nog 100j heel houd?

hey, de habbicht heeft nog altijd niet kunnen vliegen. Nu het wat beter weer aan het worden is hoop ik zo snel mogelijk zijn eerste vlucht te maken.

heb nog enkele fototjes gevonden :

greetz kristof

hey evert

De Habicht is uitgekomen op ongeveer 9.3 kg
Dit zal goed te doen zijn met jouw speedster denk ik.

Zal nog laten weten of ik zaterdag op de club zal zijn.

greetz kristof

Prachtig die foto's.
Moooooi werk zo.

Ik kom niet verder voorlopig.
Heb 2 kinderen die willen vliegen, kost veel tijd.
En dan zelf nog een motorvliegtuig-project.

Dus misschien vant najaar weer verder.

Gr.
Taco.

@ jos...

morgen word het een mooi dagje ;) mss eens testvluchtje maken?

lekker zonnetje enz...

Kristof,
idd morgen wordt een mooi dagje, met 1-2bft wind, ideaal voor een maiden.

De batterijen van de speedster zijn intussen volgeladen.
Tot morgen?

Evert

habicht maiden

hey,

Met trots kan ik jullie melden dat de habicht zaterdag zijn maiden flight heeft gekregen.

De habicht vloog prachtig enkel een beetje moeten bijtrimmen met het hoogteroer.

hier enkele foto's

Een filmpje heb ik ook al gemaakt maar moet nog eens kijken hoe ik het hier op het forum kan krijgen.

Wat een prachtige kist zeg, veel plezier ermee. Kom je de 17e toevallig ook naar het Vintage Glider Treffen met deze Habicht?

knikvleugeltje ; De habicht vliegt idd erg stabiel. Dit heeft hij te danken aan zijn 9.3 kg.
Bij de eerste landing had ik nog een beetje teveel snelheid waardoor de habicht op het einde van de piste maar tot stilstand kwam. De remkleppen zorgen niet voor een snelheidsvermindering maar wel voor een hoogtedaling.

De derde vlucht heb ik een beetje acro gevlogen, dit ging ook zeer goed.

greetz

ik ben jaloers :worship:

hoe meer ik de laatste tijd op het net kwam, hoe vaker ik de zwever tegen kwam, en ik vroeg me af wanneer de jouwe zou vliegen ;)

bij deze is het gebeurt...

jammer van de kwaliteit van het filmpje , maar ik zou zeggen, schaf je eens een flycam aan, en plak hem op het kielvlak vooruit filmend.
levert leuke beelden op denk ik.
en die 54gr zal je niet voelen :p

hoe doet een habicht het eigenlijk in duurzweven? of laat het profiel dit helemaal niet toe?

Ik heb nog niet echt veel vluchten met de habicht kunnen maken. Ik denk in totaal een stuk of 10.

Hij is zeker geschikt voor acro maar eveneens voor duurvlucht.
Het toestel vraagt wel een beetje snelheid voor goede vliegeigenschappen.

Back