Met de bouw gaat het als volgt: langzaam.
De sleephaak wilde ik in 10 of 20-voud laten lasersnijden, een paar voor mijzelf, de rest voor liefhebbers.
Nog geen bericht terug ontvangen over de mogelijkheden.
Ondertussen heb ik servo 's besteld. 2 voor hoogte van 3,5 kg. en 3 van 7 á 8 kg. voor richting en rolroeren.
Een 10 kg. servo voor de sleephaak heb ik al intussen.
En dan heb ik nog ruzie met mijn piloot.
Om te kunnen bepalen waar 'bijv. die dikke sleepservo kan komen moet eerst de piloot klaar zijn. Dan kan ik hem in de romp passen.
Het lichaam is klaar, voor de kleren wordt gezorgd door de vrouw des huizes.
Maar de kop is mijn pakkie-an tot op heden. en dat wil nog niet zo.
Met artista en een mal aan het prutsen, het is heel licht spul (papierklei, aan de lucht drogend), maar ik had er wat styrodur ingedaan als vulling, en nu is de boel gaan krimpen met als gevolg scheuren van de kop.
Dus opnieuw beginnen. Het zal wel aan mij liggen, maar die klei is niet alles.
Ondertussen bij de buurvrouw een andere en iets mooiere mal gebietst.
Nu maar eens proberen met vloeibaar rubber een dunne 'huid' te krijgen. en dan opvullen met iets lichts.
Vervolgens een afdruk gemaakt van handen van een pop met vergelijkbare klei, maar dan een steviger soort.
En nu maar afwachten.
Eén en ander gaat niet zo snel, ik heb jaren en jaren te gek gedaan (komt meer voor zul je zeggen), maar nu is de rek totaal uit het elastiek, en moet ik rustiger aan doen. Staat ook in een ander draadje, iets van AAAADDDDD ofzo. Niet dat ik zo'n druk type ben, maar ik heb meestal wel 10 dingen tegelijk aan mijn hoofd, en dat gaat dus niet meer.
Gr.
Taco. (en rustig aandoen!)