DHL denkt wat extra inkomste te hebben.

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door xyz, 9 jan 2017.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    die afhandelingskosten zijn douane kosten en dus voor rekening van de ontvanger.
    staan los van de verzendkosten.

    Overigens hoef je die niet te betalen maar dan wordt wel geacht dat je even al het papierwerk met de douane zelf regelt voordat je het pakket laat overkomen.
    En dat is voor particulieren al helemaal geen doen en zelfs voor kleine bedrijven bijna geheel onmogelijk.
    Als je een bart smit of kruidvat bent handel je dit soort zaken vaak zelf af en betalen ze dus niet aan DHL voor de douane afhandeling.
    Dus nee je kunt het theoretisch zelf doen, praktisch is het haast onmogelijk tenzij je er een full time job van wilt maken.
     
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Dan heb ik het niet goed gelezen.
    Zijn we het gewoon eens. ;)

    Al vraag ik mij steeds weer af hoe het mogelijk is dat ik voor (ruim) minder dan € 5,-- iets kan bestellen in China met "gratis" verzenden.
    Meestal met een week of twee/drie in huis.
    Alleen de bezorgkosten zijn veel meer dan die € 5,--
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Tja, dit is nu eenmaal de prijs die we betalen voor de op hol geslagen privatisering.
    Iedereen probeert een plekje in de keten te bemachtigen en dan op kosten van de eindgebruiker een graantje mee te pikken. En wordt daarbij geen strobreed (meer) in de weg gelegd.

    Laat ik er wel snel bijzeggen dat het volslagen tegendeel daarvan me zeker ook geen prettig alternatief lijkt.

    En hoewel ons land nooit in die fase heeft gezeten, is er een veel centraler gestuurde economie geweest.
    De meesten hadden toen relatief flink minder te besteden.
    Ik herinner me de tijd nog goed dat mijn vader me uitlegde, dat het kopen van een kant en klare radiobesturingsset alleen was weggelegd 'voor zoontjes van tandartsen en bankdirecteuren'.
    Drie jaar later zaagde en vouwde hij voor mij toch mooi wel dit kastje, waar mijn zelf gesoldeerde elektronica in werd gemonteerd en ja hoor -let op de PTT sticker!- er werd lekker toch RC gevlogen....:D
    [​IMG]
     
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Aanname is de moeder van alle...................
    vraag maar aan Roel.

    Bij de wijze van verzenden stond geen keuze mogelijkheid.
    Alleen stond er
    Schermafbeelding 2017-04-29 om 20.32.57.png
     
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik nam niets aan, ik vroeg het me alleen af, aangezien dat een verklaring zou zijn voor het gebeurde.
    Wat me nog steeds bevreemdt is, dat je duidelijk iets hebt besteld, waarbij je geen verzendkosten zou hoeven te betalen (wat overeenkomt met het aangeboden "economy shipping" en de te verwachten levertijd) en dat je na betaling alsnog accoord gaat met het overmaken van extra geld aan DHL? Op dat moment had ik denk ik al bij de verkoper aan de bel getrokken. Als hij daarop aangeeft dat het niet mogelijk is om de spullen per langzame post te versturen en je laat het uiteindelijk per koerier versturen, dan ga je automatisch ook accoord met alle daarbij behorende kosten.

    Overigens was mijn eerdere opmerking m.b.t. gebash op de overheid niet aan jou gericht, maar aan degene die begon over zogenaamd protectionisme.
     
  6. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ja, ik had meteen kunnen weigeren.
    Maar hoelang gaat het dan duren?
    Ik wilde het gewoon hebben en bovendien zou ik als dit pakket binnen zou zijn nog een bestelling moeten plaatsen bij dezelfde leverancier van tandwielen met dezelfde module (passend op die uit de eerste zending).
    Ik had het speciaal gespiltst ivm met lager prijs bij het pakket waarover ik sowieso wel tax moest betalen. (tweede zending is €5,00, neem aan dat ze dat doorlaten)
    Dan is het niet heel wijs om ruzie te maken met die leverancier.
    Je wint dan de eerste keer, maar of je bij de tweede keer ook net zo blij kan zijn is afwachten..............
     

Deel Deze Pagina