Diameter schroefen Smit Singapore

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
En de Singapore is een beetje (cm of wat) langer , of was het nou korter.
:) :) :) :) :)

langer...centimeter of 65...zie je meteen :D

maar als je alleen kijkt naar het achterdek zie je wat we bedoelen danny. Daar zit echt een wereld van verschil

Ronald, Kor en Hannibal bedankt voor jullie adviezen,

Maar ik ben toch van plan om de Singapore te maken (modelbouwers schijnen eigenwijs te zijn :wink: ). Ik heb al eerder op jullie sites gekeken en heb op de vele foto’s die jullie gemaakt hebben de grootste verschillen al gezien.

Ik denk dat ik met die foto’s en de tekeningen van het NVM de Smitwijs Singapore goed kan nabouwen. Ik ben nu met de romp bezig en volgens mij zit er geen verschil tussen de romp van de Smitwijs Singapore en Rotterdam/London. Met uitzondering van het achterschip, maar daar kom ik met behulp van de foto’s wel uit.

Als iemand weet waar ik tekeningen van de Smit(wijs) Singapore kan krijgen, laat het dan a.u.b. even weten (Smitwijs heb ik al geprobeerd, maar daar kreeg ik geen reactie op). Dat maakt het natuurlijk wel een heel stuk makkelijker.

Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen (moet eerst nog even uitzoeken hoe dat moet), maar ik ga vanmiddag eerst weer even aan de slag.

Groetjes Danny.

Hoi Danny,

Het sleepvaartmuseum in Maassluis heeft heel veel tekeningen.
Je zou hen eens kunnen benaderen.
Wat ook wel eens wil helpen is de werf waar de schepen gebouwd zijn, in dit geval is dat Niestern Sander B.V. Delfzijl.

En natuurlijk moet je de Singapore bouwen,
er varen al zoveel rotterdammers :wink:
Je moet gewoon de boot bouwen die jij wilt!!!

succes, Ronald

Die buizen kan ik via het werk van mijn schoopa krijgen.
Daar hobbyen ze wel eens wat.

Ik heb van deze buizen zelfs mijn tuinverlichting gemaakt.

Hoi Velde,

Nog even een tip, als je de Smit(wijs) Singapore wilt bouwen aan de hand van de tekeningen van de Smit Rotterdam uit het tekeningenarchief van het NVM, neem dan even contact op met het nationaal sleepvaartmusuem in Maasluis.

Heb ik ook geddaan (na een tip van Ronald). Voor ongeveer €20,- kun je dan het algemeenplan en het spantenplan kopen (als ze het naar je opsturen kost het een kleine €3,- meer). Vooral het algemeenplan geeft heel veel informatie, het spantenplan iets minder omdat je de spanten al hebt van de tekeningen van de Smit Rotterdam.

Het is maar dat je het weet :wink: ,

Groetjes Danny.

Back