Eigen ontwerp depron Delta vliegtuig, gemaakt in Autodesk Inventor 2010.
weegt bij mij 326gram met:
800mAh 3S accu
Towerpro w25A
10x3,8 slowfly prop
turnigy 1050 Kv motor
2x hxt voor elevons
1x tg9 voor richtingsroeren
spanwijdte 780mm
lengte ±500mm
(Meer) Foto's:[/COLOR]
link naar ontwerp (1, 2, 3)
Bouwtips:
- werkt iets anders dan de gebruikelijke pdf plans, ipv 1:1 uit printen. Staan alle afmetingen en hoeken op de tekening, niet helemaal volgens de NEN-norm
... Maar dat maakt het hopelijk makkelijker.
- ik heb 1 koolstofbuis (3mm x 2mm)dwars 2 cm voor de achterlijst
- voor de motormount heb ik het 1 en ander geprobeerd, 1mm dik styreen. 1 plaat langs de randen van de neus, had de nodige gaten er in gemaakt voor de koeling. Dit maakte het echter bijzonder crash gevoelig.
Ik heb nog tijdje met een andere mount gevlogen(foto's en filmpje) deze deze was niet het hele oppervlak. Hier door was deze ook niet zo stevig en hoor de het depron resoneren.
En is nu vervangen door 2x1mm styreen met secondelijm er tussen. hier zitten maar 2 gaten in. Maar is wel een heel stuk steviger.
- zwaartepunt op 19 cm vanaf de neus
- vergeet niet motor beetje naar beneden & rechts te richten.
weegt bij mij 326gram met:
800mAh 3S accu
Towerpro w25A
10x3,8 slowfly prop
turnigy 1050 Kv motor
2x hxt voor elevons
1x tg9 voor richtingsroeren
spanwijdte 780mm
lengte ±500mm
(Meer) Foto's:[/COLOR]

link naar ontwerp (1, 2, 3)
Bouwtips:
- werkt iets anders dan de gebruikelijke pdf plans, ipv 1:1 uit printen. Staan alle afmetingen en hoeken op de tekening, niet helemaal volgens de NEN-norm

- ik heb 1 koolstofbuis (3mm x 2mm)dwars 2 cm voor de achterlijst
- voor de motormount heb ik het 1 en ander geprobeerd, 1mm dik styreen. 1 plaat langs de randen van de neus, had de nodige gaten er in gemaakt voor de koeling. Dit maakte het echter bijzonder crash gevoelig.
Ik heb nog tijdje met een andere mount gevlogen(foto's en filmpje) deze deze was niet het hele oppervlak. Hier door was deze ook niet zo stevig en hoor de het depron resoneren.
En is nu vervangen door 2x1mm styreen met secondelijm er tussen. hier zitten maar 2 gaten in. Maar is wel een heel stuk steviger.
- zwaartepunt op 19 cm vanaf de neus
- vergeet niet motor beetje naar beneden & rechts te richten.
Laatst bewerkt door een moderator: