diamond servo

hallo,

ik ben momenteel bezig met een 2.2 meter yak. tijdens de zoektocht naar de setup viel mijn oog op diamond. ik weet dat de meest bekende en "beste"
servo's van jr en hitec zijn. maar diamond lijkt mij niet heel slecht maar toch mooi geprijsd. het gekke is echter dat ik er op internet zo weinig info en ervaringen over vind. daaarom vraag ik mij af of er hier mensen zijn met ervaring en met nadruk op de servo 7500 en 9990.

ik ben zeer benieuwd.

groeten,
niels

Laatst bewerkt door een moderator:
Niels, de meeste Dymond servo's zijn van prima kwaliteit.
Op duitse fora zie je wel ervaringen, in Nederland zijn ze lastig te koop dus lees je er weinig over, behalve dan bij de indoor en F3K vliegers.

GJ

Dymond servo's zijn in nederland te verkrijgen bij Hangar modelbouw in Kampen. Heb er ook een aantal en ben er zeer tevreden over.

Gr. Bert

Hoi Niels,

Ik heb zelf gevlogen met de 9500's in de Funtana X100.
Ze voldoen prima, maar ze hebben wel last van speling rond het middenpunt.
Bij ons op de club vliegen een aantal personen met de 9500/9900's in X kisten. Dit gaat opzich prima, maar ook hier speling.

Gebruik ze dus gerust, maar wil je maximale performance dan zul je in mijn optiek bij de topmerken moeten gaan kijken.

Grt

Speling heb je ook bij hitec mg's, en de meeste anderen. Zeker met grote uitslagen op een 3d kist valt het snel op. Op mijn jet valt het echt niet op, en daar zit op de servo exact dezelfde speling.

Ik ben er nog steeds heel tevreden over, de 9500 en 9900 werken echt heel netjes en snel.

Kijk! Fijn mensen, razendsnelle reactie's en nog positief ook.

Speling begrijp ik. Maar even voor de zekerheid, bedoel je met speling, de fysieke speling door de metalen tandwielen of bedoel je een probleem met het centreren van de servo's?
Daar heb ik namelijk iets "engs" over gehoord. Maar als er mensen zijn met een positieve ervaring moet het lukken. Hier op het forum verder nog iemand die iets weet over spontaan uitvallende diamond servo's op een kist met verbrandingsmotor (trillingen)

Ik ben van plan de diamonds bij staufenbiel te bestellen, die heeft wel nette prijzen.

bedankt voor de reactie's mensen!

Puur op de tandwielen. Met de servo actief merk je het nauwelijks meer want dan corrigeert hij toch wel (ze zijn goed nauwkeurig en centreren net als de dure merken :))

Ik gebruik ze op electro of turbine kisten, weinig trilling dus.

@tadango:

Oke, klinkt opzich positief. Je noemt zelf ook dat je ze in kisten gebruikt zonder trillingen. Verwacht je bij diamond problemen onder trillingen door een 50cc? Of heb je in het merk zelf voldoende vertrouwen? Ik kijk namelijk ook naar de 9500 metal gear digitaal en voor de staart de 9900 coreless.

gr,

Niels

Ik heb er vertouwen in maar geen ervaring mee. Een 50cc kan erg trillen en dat kan alles slopen. Ik heb een electro motor op een 3d kist die het vermogen van een 70cc boxer heeft :) Dus de servo's kunnen heel wat hebben maar trilling zou voor problemen kunnen zorgen.

Als ik me niet vergis gebruikt Richard Branderhorst(hier op het forum aanwezig) ze op zijn sleper met benzine motor.

Ik heb zelf diverse Dymond servo's in gebruik en ben erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding (alles electro-modellen).

Groet,
Gerben

Ik heb inmiddels een setje van de servo's in mijn kist gebouwd.

4 x ds 9500
1 x ds 9900
1 x ds 7500

Jammer genoeg heb ik 2 stuks van de 9500 2 weken geleden direct retour gestuurd naar staufenbiel. Ze stonden beide vast in 1 positie en hadden een extreme speling in de neutraal stand. (maar dan ook echt absurt grote speling) Ik wil daar geen risico mee lopen in de lucht dus ze gingen retour. Overigens door staufenbiel met keurige service binnen 2 dagen onder garantie nieuwe ontvangen, die schroef ik er morgen in.

Toch jammer dat zoiets bij de eerste ervaring gebeurd, heb nu wel enigzins twijfels bij deze jongens. Overigens moet ik wel eerlijk zeggen dat ze erg soepel en snel lopen. (5.9V BEC)

Ik gebruik ze in combinatie met Assan icm met een powerbox sensor switch.

Mensen met tips/ commentaar/ klachten etc?? ;)

N.

Laatst bewerkt:
Back