Die 'wangetjes' vaar aan de romp bij het midden vd spinner

Nu ik een OS200 op mijn Merlin aan het plaatsen ben ipv de Laser-200 mag ik wat gewicht (300 gr) voorin hebben.
(150 gr steun, 150gr kap)
Een en ander wat 'opleuken' met een motorkap dan maar.
Ben driftig aan het snijden en schuren geweest.

kap1xp5.jpg

kap3ds7.jpg

Nu hebben de top-f3a kisten net achter de spinner vaak zo'n stroomlijnings-gevalletje
Dient dat een met het vliegen merkbaar doel of is het voornamelijk voor het gezicht.
Indien het laatste dan laat ik het achterwege.

11691388307020001167165120233-white1_m.jpg

Misschien krijg je daar meer draagvlak door, maar no way dat je dat merkt :lol:

De Laser is definitief afgeschreven?

Grt.

De wangen dienen voor de koeling bij elektro versies en bij de brandstof versies dienen ze voor de versteviging van de neus.

Op RCUniverse gelezen om er een panty overheen te trekken voor een glad resultaat.
Dat ga ik eens proberen. Eerst een panty, dan wat glasmat en dan weer een panty er overheen.

Iemand nog andere ideetjes?

kap5pf8.jpg

Het geheel droogt nu.

1 maal panty
2 lagen keper, vand die zware glasmat
2 lagen panty

Dat pantymateriaal is zeer open en neemt veel meer epoxy op dan ik gedacht had, een lichte motorkap zit er niet in vrees ik.

kap6jc8.jpg

Ziet er goed uit Hans!

Even een wilde gedachten van mij:

Zouden die wangen er ook voor kunnen dienen om de "prop wash "iets te vermideren?

Jeroen van Gog zei:
Zouden die wangen er ook voor kunnen dienen om de "prop wash "iets te vermideren?
Ha Jeroen, aan zo iets zat ik ook te denken. Bert denkt van niet zoals je in zijn reaktie leest.
Als straks de kist door toevoegen van een motorkap al niet veel anders vliegt, zullen die dingetjes in potentie wel helemaal niet veel invloed hebben. Ben benieuwd.

Ze dienen voor extra koeling. En Peter Wessels gebruikte ze ook op het model Genesis om af te remmen als het model naar beneden vliegt (bron: MFI 11/98). Tegenwoordig worden de rompen breder gemaakt om weerstand te krijgen.

groeten van Erik

Heb dit kapje gisteren in handen gehad, het is een zeer net kapje geworden! Mogelijk zwaarder dan strikt noodzakelijk, maar dat betwijfel ik eigenlijk.

Je had mogelijk 1 laag glas minder kunnen doen en ook 1 laag panty, maar dan was het waarschijnlijk een stuk minder stevig geworden. Van die 'iele' kapjes zijn mooi qua gewicht, maar in mijn ervaring verouderen die ook snel (lees: schades).

Back