Diefstal van maaier, bosmaaier en aggregaat

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door loeki, 11 mei 2014.

  1. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Geachte lezers,

    Afgelopen week is modelvliegclub Columbia bezocht door onverlaten.
    Deze hebben onze container los gekregen en zijn verdwenen met onze zitmaaier (merk ransomes highway 2130), onze bosmaaier (stihl), en onze aggregaat (honda). Tevens zijn er twee jerrycans diesel verdwenen....

    Mocht iemand onder jullie iets dergelijks aangeboden krijgen, dan gaarne even een seintje!

    De maaier had als speciaal kenmerk een trekhaak, iets wat vrij uniek is voor zo'n maaier.

    Help ons AUB!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik neem aan dat jullie marktplaats, ebay en consorten in de gaten houden?
     
  5. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    stelletje eikels, ik hoop dat jullie het snel weer terug krijgen, ben alleen bang dat je het materiaal niet meer in nederland zal aantreffen
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Het is vreselijk dat dit zo makkelijk gebeurt en dat de daders zelden of nooit worden gepakt. En als je dan bij puur toeval zelf iets op het spoor komt mag je het niet eens terug halen want dan ben jij "de dief" die ze wel kunnen pakken en kom jij voor de rechter te staan waar je mag uitleggen waarom je je eigen spullen weer hebt meegenomen.
    Dat is mijn buurjongen overkomen die zijn gestolen snorfiets in Utrecht zag staan. Goed in de gaten gehouden waar de "eigenaar" heen ging en toen die even uit het zicht was van dichtbij gecontroleerd of het wel echt zijn snorfiets was. Bepaalde duidelijke (onder andere het frame nummer) maar wel verstopte identificatie punten bewezen met 100% zekerheid dat het zijn snorfiets was.
    Hij belt direct de politie maar die had geen tijd om te komen, hij moest maar naar het bureau komen. Maar ja dan is die snorfiets hoogstwaarschijnlijk weer pleite! Dus even naar een vriend in de buurt gegaan om een "dolly" te halen. Daar het achterwiel op gezet en de snorfiets naar het huis van de vriend gereden. Terwijl ze nog bezig waren het kabelslot door te zagen stond de politie voor de deur en werd hij gearresteerd wegens diefstal van een snorfiets. 8O
    Toen was er dus plotseling wel tijd! De snorfiets ging weer naar de "eigenaar" terug en mijn buurjongen mag zich binnenkort voor de rechter verantwoorden. En zijn snorfiets? Die is nog steeds bij "zijn eigenaar", als hij hem ondertussen niet heeft doorverkocht. :oops:
     
  7. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    ja de rechten van een brave nederlander zijn nihil, hij had beter die dief z, beide benen moeten breken, en dan zich beroepen op een geestelijk probleem ,zag zwart voor de ogen of zo, dan wordt hij van alle kanten geholpen.
     
  8. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    Ik denk eerder de grens tussen Nederland en Duitsland richting Polen en in de gaten moet houden....... het is godgeklaagd dat niemand meer met zijn klauwen ergens vanaf kan blijven

    ik heb er vande week 1 overlopen die mijn aanhanger wilde klauwen en ik kan je zeggen dat ie voorlopig ff nix zal jatten:p

    maaruh sterkte jongens met de zoek tocht ik hoop dat jullie um over lopen
     
  9. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Vooral veel delen op de social media, facebook en meer. Wellicht helpt het.

    Ik kan me een voorval herinneren van iemand die zijn treintjes waren gestolen, dat werd massaal gedeeld op de media, en zie binnen een week was het weer terug bij de eigenaar. Of dit helpt weet ik niet, maar het wel het proberen waard. Ik heb in ieder geval dat wel gedaan :

    https://www.facebook.com/mvccolumbia
     
  10. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    je hebt gelijk maar het is toch potverdorie toch te gek voor woorden dat je meer aan facebook hebt dan aan de politie,
    op ons werk is een benzinepas gestolen, de dader is bekent incl. adres naam enz, enz, nog leuker hij staat zelf op een bewakingsvideo van de overburen, alleen wordt deze video na 2 of 3 week automatisch overgeschreven, dus naar de politie, maar die hadden geen tijd ( of zin ) met andere woorden ze hebben nog niets gedaan, o,ja het is nu meer dan een jaar geleden, dus de video is allang weg,
    ja sorry ik heb voor onze politie geen goed woord over ( uitzonderingen daargelaten ) deze gasten zijn liever lui dan moe, behalve als de brave burger 5 kilometer te hard rijdt, of je toetert als je weg gaat bij vrienden..... ja dan ben je 350 euro armer, sorry ik dwaal af, wat ik wil zeggen, ga overal berichten op zetten zoals twitter, facebook, enz enz, maar de politie kun je vergeten die doen echt helemaal niks, behalve als ze er zelf aan kunnen verdienen, en dat is hier niet het geval
     
  11. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Mee eens, ik hoor het vaker van de politie dat ze alleen maar komen als het niet nodig is, en als je ze echt nodig hebt, duurt het een uur.

    Laatst dat nog mee gemaakt, mijn bovenburen op 3 hoog vonden het nodig om 01.00 uur in de nacht even stampij te maken en ik moest er vroeg uit, dus mijn slaap was over. Dus ik even 1-1-2 gedraaid om melding te doen, komen de heren agenten pas tegen 02.30 uur aankakken, nou je begrijpt wel dat ik geen oog dicht meer deed daarna.

    Maar het moraal is wel zo, hoe meer delen op allerlei media, des te eerder het helpt. Al heb ik het idee dat de gestolen goederen al lang en breed de grens over gegaan zijn, ik snap niet wat ze er mee moeten.

    Daarbij, je zou haast denken dat leden die bij die club zaten of zitten , een probleem hebben met die club en dan van die rare dingen gaan doen, natuurlijk mag je geen kwaad spreken over zoiets, maar als het insiders werk geweest is, dat was ook bij die treintjes , dan .... ?
     
  12. Crash-Expert

    Crash-Expert

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Lelystad
    te triest voor woorden. zo is ook afgelopen week bij onze club weer ingebroken.
    mobiele stroom generator gestolen, en geprobeerd de boel in de fik te steken.

    hetzelfde wat een jaar of 2 geleden ook is gebeurt. met als gevolg clubhuis afgebrand en grasmaaier weg.
    tot zelfs de hele vrachtcontainer gestolen waar de maaier en stroomvoorziening in zaten.
     
  13. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Moet niet gekker worden, dadelijk moet je er 24/7 bewaking bij gaan zetten. Maar zoals gezegd, de meeste club leden zullen dat niet zo gauw gaan doen om bij toerbeurt als nachtwacht bij je clubhuis te gaan zitten, en video bewaking helpt ook niet altijd, zoals al eerder aan gegeven is.

    Blijft jammer :(
     
  14. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Dat lijkt misschien een goed idee maar doe het maar niet. Als je zo'n minkukel pakt en een pak slaag geeft wordt jij opgepakt en draai je de bak in. Mishandeling en eigen rechter spelen wordt dat dan genoemd. :evil:


    Het is zelfs nog erger. Vaak mag de politie niet eens gebruik maken van die beelden. Die camera's staan daar om het pand van de buren te "bewaken". Eigenlijk moeten ze zo opgesteld zijn dat ze andere panden niet kunnen "zien".

    Het is al een jaar of 15 geleden dat er bij het bedrijf waar ik toen werkte ook was ingebroken. Camera's van de overburen hadden de daders netjes op beeld vastgelegd. Het openbaar ministerie mocht de beelden niet gebruiken omdat die op niet wettelijke manier waren verkregen.
    Ten eerste omdat die camera's niet bedoeld waren om het pand van mijn werkgever in de gaten te houden. Ten tweede werden het "verborgen camera's" genoemd omdat ze niet van buiten af zichtbaar waren en omdat er ook nergens bordjes waren te zien waarop gewaarschuwd werd voor camera toezicht. Dus zelfs als er was ingebroken in het pand van de buren zouden die beelden niet eens gebruikt mogen worden.

    Een kennis van mij is jaren politie agent geweest. Helaas raakte hij door al die bureaucratie en belachelijke regels behoorlijk gefrustreerd en is hij ander werk gaan doen. Hij is de particuliere beveiliging in gegaan. Daar is hij ook weer mee gestopt omdat hij tot wel twee keer toe samen met een collega door zijn ex collega's van de politie is opgepakt en in staat van beschuldiging gesteld omdat zij iemand hadden mishandeld.
    In werkelijkheid hadden ze twee inbrekers op heterdaad betrapt en in de kraag gevat. Om ze in bedwang te houden hebben ze de handen op de rug gebonden met een stevige tiewrap. Omdat één van die gasten zich nogal heftig verzette verwondde hij zichzelf door die tiewrap. Daar heeft hij een klacht over ingediend en konden die twee bewakers voor het gerecht verschijnen.
    Later kregen ze handboeien en gebeurde iets soortgelijks. Dit keer wilde de opgepakte persoon wegrennen met zijn handen op de rug. Daarbij kwam hij ten val en brak een enkel. Weer mochten die jongens zich voor de rechter verantwoorden. Gelukkig is in beide gevallen geen straf opgelegd maar ze kregen wel een berisping. Beide zijn zwaar gefrustreerd iets heel anders gaan doen en zullen NOOIT maar dan ook NOOIT meer een poot uitsteken zo iets te voorkomen of iemand te pakken. Als er iemand de euvele moed zou hebben om bij hem in te breken kan hij rekenen op een pak slaag waar hij over een half jaar nog aan zal terug denken. Aan de politie overgeven of zo iets zal hij niet meer doen want dan zal hij toch weer degene zijn die een halve dag op het bureau moet zitten terwijl de dader al lang weer buiten loopt.

    Allemaal zwart kijken en "het is allemaal echt niet zo"? Laat me niet lachen ik heb het uit de eerste hand en niet van horen zeggen. Ik heb het zelfs van vrij dichtbij zelf meegemaakt op mijn werk, en niet één keer maar meerdere keren. Er zijn heel veel politie agenten die hier ook mee worstelen en die er ook van gefrustreerd raken. Je moet niet gaan zeuren en die agenten naar de psychiater sturen maar iets aan die belachelijke werkwijzes doen. Die agenten moeten hun werk weer kunnen doen en als er iemand wordt opgepakt moet hij ook worden "aangepakt". De beschermende regels voor de misdadigers zijn zo langzamerhand te belachelijk voor woorden. Iemand die voor zijn rechten en eigendommen op komt is veel meer de "misdadiger" dan de werkelijk daders. Dat is dus niet goed en zal ook nooit goed worden!

    Chips wat maak ik me weer druk eigenlijk. 8O Het is veel te mooi weer en prima vliegweer ook. Vanmiddag lekker de hele middag op het vliegveld, lekker uitwaaien en fijn vliegen.
    Ik hoop dat jullie ondanks die diefstallen en vernielingen toch nog lol in het vliegen kunnen houden en je frustraties er een beetje door kwijt kunnen raken. :):):):)
    Heel veel sterkte toegewenst!
     

Deel Deze Pagina