Roel hiero...
Net terug van de Open Dag van Vaargroep Flevoland, dus wat laat met de reactie.
Waterlijn: ik denk dat ze iets (een paar millimeter) te hoog ligt. Als ik het bekijk staat het water iets onder de witte lijn (wat op zich weinig zegt, want de bouwer kan 'm er ook verkeerd opgezet hebben) maar met name bij het achterschip ligt ze erg hoog. Ik denk dat de schroeven op deze manier ook lucht gaan happen, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Overigens: bij dit schip is 'een paar millimeter omlaag' meteen een paar kilo erbij.
M.b.t. de boegschroef: tja, veel lager kan hij niet, geloof ik... Hij is wat fors in doorsnede, dus ...
Ik heb er zo'n 'lepeltje' inzitten, wat een veel kleinere straalbuis heeft.
Het motortje loopt op 7,2V via een regelaar. Als ik 'm op volle kracht laat lopen,hapt ook deze lucht, ondanks dat hij helemaal onder in het model zit. Maar dat is nu eenmaal de consequentie van dit ondiep-waterschip...
De enige optie zou zijn: geen boegschroef, maar een stevige waterpomp om het schip opzij te zetten.
Ik zou zeggen: laat de boegschroef rustig draaien, dan drukt hij het water waarschijnlijk prima opzij, zonder al teveel 'gesnotter'...
Overigens: mooi schip! Uit de kliko gered, schreef je? Dan heeft iemand ernstig veel geld over gehad...