diepgang norderney

• Topicstarter Topicstarter Harrie68
  • Startdatum Startdatum
H

Harrie68

Guest
Hallo Allemaal,

Wie kan mij vertelen of dit wel de juist diepgang is of dat ze toch te diep ligt of nog iets diepere moet liggen.

normal_norderney.jpg

graag jullie mening

en voor meer foto`s zie deze link

http://norderney.hrengers.nl

vast bedankt

Hoi

Je boegschroef zit niet erg veel onder de waterlijn... Word dat niet meer lucht Happen of zoals als sommige hier zeggen Een Slagroomklopper?! :lol: Volgens mij aan je boegschroef te zien zou die iets hoger moeten maar anders zou je Robert (beheerder) of Roel moeten informeren die hebben ook allebei de Norderney....

Groeten Justin

Die van mij is helaas nog leeg van binnen, heb hem dus nog niet op de goede diepte gehad... Roel?

Schitterende boot trouwens! complimenten hoor!

Robert

Hallo Justin,

dat klopt de boegschroef zit te hoog helaas :oops: maar als ik een extra accu er bij doet dan komt ze te diep liggen naar mening dus ik denk dat ik de boegschroef niet ga gebruiken.

Hallo Robert,

bedankt voor de complimenten maar moet er wel bij vertelen dat ik zelf niet helemaal de boot heb gebouwd,heb eigelijk de boot gered van de prullebak,ik heb mijn gebest gedaan voor mij was dit ook de eerste keer.

zie ook deze link even norderney samen met een andere schip.

http://625.hrengers.nl

.

heb je nou speciaal voor de foto je werkplaats zo netjes
opgeruimd.
bij mij is het soms wel eens anders

groeten jan

Hallo Harrie,

Ook volgens mij zit je boegschroef toch een tikkeltje te hoog.
Op die manier zal je steeds een slagroomklopper overhouden of je zal er idd genoeg ballast moeten inleggen zodat heel de boegschroeg onder water komt te zitten maar dan vrees ik dat je met je anker(s) in het water zal hangen.

't Is wel een mooi model!!

Droop

Niet veel meer aan doen, dieper voor de boegschroef wordt geen gezicht want dan worden de ankers nat, ik zou de boegschroef gewoon proberen eea kan nog meevallen, anders niet te hard laten draaien dan zou het slagroomkloppen nog mee kunnen vallen hoor want het is zo te zien er een met een schroef en niet met een lepeltje....

Tom Boere

@Tom Boere
Als de ankers niet nat mogen worden Tom. :oops:
Moet je ze in een plastiek zakje doen he. :lol:
Ik ben van mening :als dat een lepeltje
minder slagroom klopt dan een schroef hoor.
Want als hij het water naar een kant weggeslagen heeft moet het restant nog door de straalbuis dus dat zal vloeiend gebeuren :roll:
Dat is met een schroef ook wel zo maar toch op een andere manier he
mvg
Frederik :D

Volgens mij moet 'ie iets dieper. Over de boegschroef is onderhand wel genoeg geschreven, dus daar zal ik niet nog eens over beginnen.
Waterlijn is over het algemeen, daar waar de kleur op de romp verandert. De onderzijde is dan met 'anti-fauling' bestreken (algen werend middel), en boven de waterlijn is er een afwijkende kleur. Jouw waterlijn is dus dat witte streepje, tussen rood en zwart in.
En uiteraard zijn er schepen, die onder- en bovenschip dezelfde kleur hebben (veel marineschepen, onderzeeers 8O ). Dat zul je echt op de tekeing moeten kijken (let op CWL)

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie/mening en ja wat betreft de boegschroef kan ik niet veel meer aan doen heb de romp zo over genomen dus het zat al zo,maar ik heb al tip van iemand gekregen om eventueel de boegschroef voor de helft dicht te maken lijkt niet zo mooi maar kan dan wel waarschijnlijk de boegschroef gewoon gebruiken en via mijn zender (fc-16) op halve kracht laten draaien.

en wees niet te streng want dit is de eerste keer dat ik zo iets probeer :oops: :oops:

@Harrie68 :oops:
Wat is er nu op tegen ,om het eerst eens te proberen he
Alle veranderingen zijn ook geen verbeteringen hoor :roll:
mvg
Frederik :D

Roel hiero...
Net terug van de Open Dag van Vaargroep Flevoland, dus wat laat met de reactie.
Waterlijn: ik denk dat ze iets (een paar millimeter) te hoog ligt. Als ik het bekijk staat het water iets onder de witte lijn (wat op zich weinig zegt, want de bouwer kan 'm er ook verkeerd opgezet hebben) maar met name bij het achterschip ligt ze erg hoog. Ik denk dat de schroeven op deze manier ook lucht gaan happen, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Overigens: bij dit schip is 'een paar millimeter omlaag' meteen een paar kilo erbij.
M.b.t. de boegschroef: tja, veel lager kan hij niet, geloof ik... Hij is wat fors in doorsnede, dus ...
Ik heb er zo'n 'lepeltje' inzitten, wat een veel kleinere straalbuis heeft.
Het motortje loopt op 7,2V via een regelaar. Als ik 'm op volle kracht laat lopen,hapt ook deze lucht, ondanks dat hij helemaal onder in het model zit. Maar dat is nu eenmaal de consequentie van dit ondiep-waterschip...
De enige optie zou zijn: geen boegschroef, maar een stevige waterpomp om het schip opzij te zetten.
Ik zou zeggen: laat de boegschroef rustig draaien, dan drukt hij het water waarschijnlijk prima opzij, zonder al teveel 'gesnotter'...
Overigens: mooi schip! Uit de kliko gered, schreef je? Dan heeft iemand ernstig veel geld over gehad...

Back