dieptemeter voor in de voerboot

• Topicstarter Topicstarter esser
  • Startdatum Startdatum
E

esser

Guest
Hallo...

Heeft er iemand hier misschien ervaring met een dieptemeter in de voerboot??
Ik zou er in elk geval wel wat over willen weten.. ik heb zelf het meest gehoord van de hummingbird smartcast..deze is mij overigens toch afgeraden door een aantal mensen... iemand ervaring met de smartcast??
En het schijnt ook mogelijk te zijn om met een "gewone"eagle(dieptemeter) of zo in combinatie met een zender en ontvanger het spul te gebruiken in de voerboot...de fish ID zal hierbij vervallen maar de diepte meter zou uitstekend werken... en dat is toch wat we willen!!
Iemand hier ervaring mee?? wat van soort zender en ontvanger hier worden gebruikt om de signalen van de dieptemeter in de boot...draadloos naar de kant te krijgen??
Misschien niet het juiste forum maar verder is er weinig over te vinden.... dus weten jullie misschien iets?

Koop een rubberboot hierbij neemt men een dieptelood werd vroeger op de scheepvaart gebruikt.
Een voerboot met dieptemeter waar zijn die hobbyvisserlui tegenwoordig mee bezig.
Moet er ook nog GPS op de voederboot.

Gr Jan

Jan Vos zei:
Moet er ook nog GPS op de voederboot.
Geloof het of niet, maar ook die vraag is reeds meerdere malen gesteld. Er wordt zelfs al serieus gedacht over een systeem om voerboten met gps te besturen. Uiteraard met een uitgebreide geheugenfunctie, zodat-ie op elke visstek zelf weet waar de boolies gedropt moeten worden.

Overigens is een dieptemeter construeren met een Eagle of Hummingbird niet zomaar even te doen door er een radiobesturing tussen te hangen. Hiervoor is een flink stuk hard- en software nodig en aangezien Eagle niets vrij wil geven over de eigen software is er dan ook bijna niet aan te beginnen.

Back