Diesel Dawn Patrol Fleet

Discussie in 'Vintage RA/RC' gestart door Énke Blériot, 1 mei 2020.

1. janhein

janhein The First Aviators

Lid geworden:
    10 aug 2003
    mijn motortje is al binnen nu nog een model er bij . IMG_2460.JPG IMG_2459.JPG

2. ArthurP

ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    18 jul 2007
    Vandaag heb ik contact gehad met Alex van Redfin en een stel maattekeningen ontvangen. De RF061 en de SAM 75 komen binnenkort ook uit met een RC carburateur, perfect voor mij DDP Fokker E IV project!

MILLISH RF 061.JPG

3. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Gewoon doorpakken André..mooi diesel kissie bouwen en ook in Zwolle komen vliegen...:eek::D:p

4. Taylorcraft

Taylorcraft

Lid geworden:
    22 apr 2012
    reageren met klopt,zou van mijn kant vreemd zijn
    Ik heb de Webra en de Hurikkan gekocht toen ik nog actief met lijnmodellen vloog.
    Lang,erg lang geleden.
    In dat zelfde jaar maakte ik de overstap naar RC.
    Sinds die tijd liggen ze dus te wachten op hun inzet.

Wel zo netjes om uit te leggen wie ik ben:
    Een zeer fanatieke modelbouwer,die zich met alles wat vleugels heeft bezighoudt.
    Standaard bouw ik 1:3 tot 1:2,5 modellen(de laatste jaren meestal zwevers /motorzwevers) en van de rest materialen bouw ik vrijevlucht modellen of ik voorzie ze van micro rc.ontvanger en servo's
    Mijn projecten nu zijn :
    Comet Aeronca Chief van tekening met rubber motor en RC.
    Rearwin Speedster,na tekening Earl Stahl, metCO2 motortje (recent vlieg klaar en in gebruik)
    Fouga Cyclone van Veron met micro rc en eigen ontwerp EDF 20mm.Vliegt ook recent.
    Scheibe Super Falke SF25E 1:3 met 57cc boxer((Saito) en boordstarter.
    Rhönsperber 1:3 volgens tekening Chris Williams.Vliegt al.
    Ik ga jullie niet vermoeien met alles wat ik nog wil gaan bouwen.
    Ik neem aan dat dít bij jullie niet anders is.

Mvgr.André Wind

ps.in bestelling : boxer CO2 Gasparin en Dumas Mister Mulligan 30"
    (bouwpakket soms ga ik voor makelijk)

Laatst bewerkt: 22 mei 2020
  5. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Special project

Op dit moment wordt er een zeer speciale full kit voor me gemaakt van de Bristol Scout...

Deze dus..

Bristol Scout 1. jpg.jpg Bristol scout 2.jpg

Uitgangspunt is een bestaande kit welke op 145 % vergroot is.. (span wordt 1350 mm) en de materialen zijn wat aangepast ( lichter) zodat het gewicht wat beter gaat passen bij een DDP kissie met een 2,5 cc diesel..

De foto's zijn van de Aerodrome RC.com kist van 930 mm span..het uitgangspunt voor het avontuur...

Maandag kan ik de kit afhalen en binnenkort kan het plakken starten...er zal wel het eea pas gemaakt moeten worden want de kit is bewust niet geconverteerd naar metrische maten uitsparingen/latten en lijsten ( om het wat gemakkelijker te maken voor de producent want deze ...op 930 mm..zit nog niet in zijn standaard programma)...maar ach...dat lossen de slijpmachines wel op..

6. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren The First Aviators

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Oei dat is een hele mooie en eentje die ik ook nog op mijn todo lijst heb staan ga ik dus zeker volgen.

7. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Tja todo lijst..

In dit boekje wat ik in 1969 gekocht heb staat de Bristol in..die ga ik maken dacht ik toen .... en bijna elk jaar na 1969..
    1c.jpg

Met het DDP thema heb ik het weer gepakt en weer gedacht.....die ga ik maken..

Eindelijk gaat het er van komen..

Blijkbaar heb ik in 1969 een dubbeltje opgegooid...Bristol of Blériot (die er ook in staat)...de rest van de geschiedenis kent een ieder..

En wanneer de 135 cm af is..zal ik dan een 5 meter doen..ach doe niet zo gek....je was toch gestopt met die ongein...oh ja..bijna al weer vergeten...

DHZ vindt dit leuk.
  8. Harry van Melick

Harry van Melick

Lid geworden:
    2 nov 2003
    RTrider vindt dit leuk.
  9. Rick NL

Rick NL The First Aviators

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Verwijderd

Laatst bewerkt: 26 mei 2020 om 20:42
  10. Harry van Melick

Harry van Melick

Lid geworden:
    2 nov 2003
    Was eigenlijk op zoek naar een dummy-motor voor als ik de 'Manx Monarch' ooit ga bouwen en kwam toen dit tegen.
    Verder overigens niets gevonden.

Deel Deze Pagina