Hoi Allemaal,
Dan wil ik dit topic toch nog even voortzetten

. Zoals eerder in dit topic al te lezen is heeft mijn Amsterdam ook zo'n dieselgenerator van Conrad en daarnaast ook nog een misthoorn van dezelfde leverancier. Het is leuk dat ze er in zitten en er komt best leuk geluid uit, maar echt realistisch is het niet

. Eigenlijk dacht ik dat het niet beter kon, maar gisteren op de werkschependag heb ik diverse slepers gehoord waar echt realistisch geluid uit kwam, het kan dus wel

. Dus de Walcheren krijgt wel een mooi geluidje :lol: .
Nu ben ik alleen vergeten te vragen welke soundmodules er gebruikt werden

, er is ook zoveel te zien op zo'n dag

. Zojuist zelf maar eens even gaan zoeken naar de soundmodules die Graupner en Robbe leveren;
Dit is de "Sound Module Navy" (8270) van Robbe. Met zo'n module krijg je het geluid van een dieselmotor, misthoorn en ook nog een aantal andere geluidseffecten. Ik denk dat veel van die helaas niet te gebruiken zijn voor een sleper

. Maar ook daar heeft Robbe aan gedacht; er zit een dipswitch op het kastje waarmee je in plaats van 6 geluiden er maar 2 gebruikt (diesel en misthoorn). Dit is handig omdat je deze module aan moet sturen met een Multiswitch 8 module (1511). De kanalen die je dan over houd kun je aansturen door een Y-kabel en een Multiswitch decoder. Nadeel is dat het ding vrij prijzig is (€160,-) en je dan ook nog eens een Multiswitch 8 module (€70,-) nodig hebt om de boel aan te sturen terwijl ik nog kanalen over heb op mijn Multi Switch-Prop 12+2. Volgensmij kun je deze ook alleen maar aansluiten op één motor en aangezien mijn Walcheren twee motoren heeft en de motoren onafhankelijk van elkaar kunnen draaien is het een beetje raar dat wanneer alleen de motor, die niet is aangesloten op de soundmodule, draait alleen het geluid van een stationair lopende motor te horen is :? .
Dan even bij Graupner kijken, dit is de "Top-Sound 6 Tug" (2465) die is niet alleen wat goedkoper dan die van Robbe (€110,- in plaats van €160,-) maar heeft ook nog eens geluiden die allemaal op een sleper te gebruiken zijn (dieselmotor, scheepsbel, misthoorn en het geluid van een winch). Een nog groter voordeel is dat deze speciaal voor twee motoren gemaakt is

. Maar........ nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze soundmodule (ze noemen het de "Top-Sound 6
Tug" maar in de beschrijving spreken ze over "Special sound module for police boats and similar twin-engined high-speed vessels." en dat lijkt mij toch niet echt een sleper). En is dit aan te sluiten op een Robbe F-14 zender met een Multi Switch-Prop 12+2 module?
Alle informatie is welkom,
Groetjes Danny.