Diesel motortje

Hallo

Ik krijg binnen kort van mijn oom uit noorwegen een heel klein diesel motortje. Ik heb gelezen dat ze op wonderolie lampen olie en ether maar welke merken kan ik hier voor gebruiken. Kan ik zoals voor ether gewoon tendo ether gebruiken of moet ik iets speciaals hebben en voor wonderolie. kan ik dan ook gewoon elk willekeurig soort gebruiken en het zelfde voor lampen olie of moet ik iets hebben met speciale bestanden.

Mvg jeffrey

Wil ook graag een paar cox motortjes op internet bestellen en dan ook het diesel model kan ik daarvoor de zelfde brandstof gebruiken.

Als je nog wat leuks zoekt om iets lijnbesturings achtigs te maken, dan kan ik de freesdelen leveren voor een VT-airracer... zie:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7962296/vtar-airracer.pdf

Ben er zelf ook twee aan het bouwen... maar die zullen op electro gaan vliegen....

even tussendoor:
in depron of hout? (maw voor indoor of outdoor?)

Zou je ze in depron kunnen frezen?

on topic:
COXjes hebben een gloeikaars, dieselmotortjes niet (idd zelfontbranding door hoge druk): andere brandstof nodig dus!
Zie auto's: diesel of benzine...

Ik kan me uit mij C/L jaren (zowat 20 jaar geleden) herinneren dat COXjes eigenlijk alleen maar goed liepen op originele COX brandstof, of zelfgemaakte brandstof met een vrij hoog nitromethaan gehalte.

Oke al vast bedankt voor alle reacties van de diesel motortjes weet ik dat zij een andere brandstof nodig hebben en dat ik voor zo ver ik dan weet een mengsel tussen ether wonderolie en lampenolie. Moet je trouwens van de gloeiplug versie vaak de gloeipluggen vervangen en bij de diesel motortjes is daar oo iets specifiecs wat vaak of wens vervangen moet worden, uiterraad goed onderhoud helpt ook dus en met een technische opleiding zit dat wel goed. Maar eigenlijk één van mijn belangrijkste vragen is bij de diesel motortjes kan ik dan elke soort ether lampenolie en wonderolie gebruiken of heb ik bepaalde merken of kenmerken bij de olieén nodig het motortje wat ik van mij oom krijg komt over twee weken bij mij thuis want dan is hij weer even in nederland.

Mvg jeffrey

Natuurlijk kan je coxjes ook in dieselversie krijgen.

cox_medallion_049_diesel.jpg

images

Cox%20049%20Diesel%20Bee%201.jpg

Cox motortjes gedragen zich in de dieselversie toch net iets anders dan de conventionele dieseltjes. Bij de coxjes moet je teflon compressieschijfjes gebruiken. Eigenlijk zijn de dieselcoxen nog inefficienter dan de glowversie.

Hier op het forum is al heel wat geschreven over dieseltjes.

Classicracer

Wat bedoeld u met inefficienter dan de glowversie ben niet zo goed in mijn nederlands ;p dat je ze in diesel versie kon krijgen wist ik want wil namelijk wat van hun site bestellen. En toen zach ik ze, hele gekke vraag weet iemand waar ik de AE 0,1cc diesel kan krijgen of de 0,2cc als de kosten niet te gek zijn mag ook uit het buitenland, heb ook al zitten kijken naar ronald valantine engines maar die zijn mij nog een klein beetje prijzig. Ik weet ern namelijk nog niet heel veel van maar sinds ik van mijn oom een dieseltje krijg ben ik me gaan verdiepen.

Mvg jeffrey

En hoe zit het nou met de brandstof ik weet dat diesel andere brandstof gebruikt dan de gloeiplug versie

Diesel is wonderolie ether en lampen olie
Gloeiplug is 25% nitro en verder weet ik de inhoud niet ervan.

Zouden jullie misschien een paar linkjes willen plaasten waar ik wat meer info kan lezen over deze kleine diesel motortjes, weten jullie toevalig waar ik goedkoop een dieseltje kan kopen wel kleine versie niet zo grote wil de grote van cox mag uiterraard ook kleiner.

Mvg jeffrey

ron van sommeren

Ik snap hem nog niet helemaal maar heeft het ermee te maken dat de diesel motoren van cox slechter to matiger werken dan de gloeiplug versie

Oow sorry hahaha bedoelde eigenlijk hier op het forum wil ook best zelf zoeken maar zal niet weten waar precies heb hem hier ook maar geplaatst omdat ik wat over 2,5cc zag staan vandaar

Jajaja ik weet ben nog een noob

Dus eigenlijk zijn de dieseltjes van cox voor mij als beginner met deze motortjes hopeloos als ik dat zo kan uitdrukken. Dan zet ik voor nu de dieseltjes van cox even uit me hoofd maar wacht tot dan wel even af wat me oom mee brengt en hoe dat werkt. Dan nu weer een vraag zijn er wel kleine dieseltjes die beter werken dan de cox versie ,en van de AE 0,1cc/0,2cc is daar nog aan te komen. En van de noem het even normale cox versie hoe vaak moet je daar de gloeiplug van vervangen of andere onderdelen want zie wel eens op internet na 20 jaar hoppa starten als ik dat mag geloven. Uiterraad goed onderhoud is ook het halve werk en dat is niet heel moeilijk voor mij want heb een technise opleding dus komt wel goed

Back