Dieseltjes dagen

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door Énke Blériot, 22 jun 2019.

1. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Hoop dat de vakantie snel voorbij is...wil ook vliegen:eek::p:p:p

2. stunthenk

stunthenk The First Aviators

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Vergis ik me nu of lijkt er aanstaande vrijdag middag/avond weer een perfect VV Dieselmoment aan te komen? Is de Old Hay Road Aerodrome beschikbaar, en wie doet er mee? Ik wil graag mijn Ebenezer Hawk invliegen!

3. HBZWEEF

HBZWEEF The First Aviators

Lid geworden:
    8 okt 2008
    Helaas, ik zou er graag bij zijn, maar kan de komende dagen niet.
    Henk B

4. stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Nu ik geen andere reacties heb gehoord, ga ik ook maar niet, hoewel het weer er zeker wel naar is! Maar, de warmte maakt ook een beetje lui, dus ik ga zo maar een biertje drinken op ons terras. Het goede weer houdt echter nog een aantal dagen aan, dus als een ander een initiatief neemt voor volgende week, doe ik vast mee!

HBZWEEF vindt dit leuk.
  5. stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Aanstaande maandag 20 januari gaan we op Old Hay Road met dieseltjes vliegen! Er zijn al twee deelnemers en één onder voorbehoud. Wie doet er mee?

6. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Verslag van de dieseltjesdag van 20-1-2020

Wat een waardeloze dag...:eek::D:p

Ik zal het jullie uitleggen..

Van de directie moest ik huishoudelijke werkzaamheden doen...en daar had Stunthenk geen boodschap aan....hij ging toch naar het veld..Op een onbewaakt moment ben ik de deur uitgeglipt ( had de modellen al in de voiture en ook op weg naar OHA).

We zijn beide begonnen met VV.....ging helemaal niet...

Ik had een A2D gemaakt...een wat?

Eeeeeen A2Deeee.....een vintage A2 zwever ( die van Johan Schulten) en daar had ik het neusje van aangepast zodat er een IndianMills lookalike van 0,8 cc op kon. Nou dat vloog voor geen meter.....en zoop als een gek.

Met 0,5 cc peut er in ging het gestaag naar 50 á 70 meter en dan over in een zeefvlucht....zoals ik al zei..het vloog voor geen meter..zelf na vluchten van 2 minuten kon ik het model weer vangen..

Stunthenk had o.a. een VV vliegbootje meegebracht.....zwaar overdreven.....zo nat was het veld nu ook weer niet. Ook dat vloog niet..hij hoefde niet eens wat te trimmen en wat een stom ding....met motor aan linksom en motor uit rechtsom..De landingen waren prut in het kwadraat....niet één keer slaagde hij er in om in de sloot te landen.

Vervolgens heb ik mijn KK Outlaw ingezet....drama...dan vloog het weer rechtsom....dan weer linksom...dan weer rechtuit...we stonden voor een raadsel..mogelijk had het wat te maken met dat kleine kassie in mijn linkerhand dat kassie met dat rode knoppie

Ten einde raad pakte Stunthenk zijn Bugaboo. wat een deceptie...het klom totaal niet en kwam niet hoger dan 1 meter.....en ja.....en elke keer dat dat ding langs kwam moesten we bukken.

Jullie begrijpen het al....we zijn net voor donker toch maar naar huis gegaan..Donderdag gaan we het weer proberen....zal wel aan ons liggen dat we niet met de kisten konden torken, rugvlucht konden maken en boven de 100 kmh konden komen.

Mogelijk leren we het ooit nog eens...

Laatst bewerkt: 21 jan 2020
    flymax, Bruno van Hoek en Rene Neefe vinden dit leuk.
  7. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Tja, hoeveel pech kan een mens hebben?
    Aan de andere kant, doosjes met drukknoppen, dat is inderdaad ook vragen om moeilijkheden.
    Ik ken toevallig zo'n prutser, die maakt van die dingen. Onbetrouwbare zooi...

Een vliegboot in een weiland?
    En dan zeker klagen over gebrek aan lijntrek?
    Leer mij die stuntelaars kennen...
    Nou ja, dat zo'n gast met een Bugaboo een nette vlakke vlucht op ooghoogte laat zien verbaast me dan weer niet.
    Alleen zal de vierkante acht wel weer niet om aan te zien zijn geweest....:D

flymax en Énke Blériot vinden dit leuk.
  8. stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Inderdaad, niets dan ellende. Het wou ook niet waaien, en later in de middag scheen de zon ook nog in onze ogen.... Tot overmaat van ramp raakte mijn dieselpeut nog bijna op!

beemstra, Bruno van Hoek en Énke Blériot vinden dit leuk.
  9. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren The First Aviators

Lid geworden:
    31 aug 2002
    :( klinkt als een vreselijke dag je zou bijna stoppen met de hobby

beemstra vindt dit leuk.
  10. stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    En dan gaan we donderdag wéér onze tijd verdoen op dat vermaledijde weiland...Het wordt weer rotweer! En kijken of we nog andere modellen kunnen laten vliegen om de ellende compleet te maken.

beemstra vindt dit leuk.
  11. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren The First Aviators

Lid geworden:
    31 aug 2002
    wat een ramp wel respect dat je dit toch maar weer elke keer kunt volhouden dat geklooi
    :wave:wave:wave:wave:wave:wave

beemstra vindt dit leuk.
  12. HBZWEEF

HBZWEEF The First Aviators

Lid geworden:
    8 okt 2008
    Ik zal mezelf donderdagmiddag met grote tegenzin naar Zwolle slepen. Ik hoop dat ik voor die tijd een goede smoes kan verzinnen om niet te komen.:rolleyes:

13. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Dat zijn er 3 voor donderdag

tw Stunthenk, HBZweef, Enke Bleriot..

Nog meer gegadigden?

Lijkt wel heel erg mooi dieseltjes weer te worden!!

14. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Het gaat morgen een grijze nevelige dag worden...ik blijf binnen..helaas dat wordt nix met dat vliegen..

15. stunthenk

Lid geworden:
    7 feb 2006
    Hier in Amersfoort schijnt een zonnetje; in Zwolle volgens HenkEnke hooguit 200 m zicht... Jammer, volgende keer beter.

Deel Deze Pagina