Diff beschermen

Mijn buurjongen heeft een Xray.
Nou hebben zij bij Xray een extra bescherming voor hun diff, om te zorgen
dat de driveshafts de diff niet teveel aantasten.

Hierbij een link Hier...

Weet iemand of dit ook voor Tamiya bv te krijgen is?

Bolle

Ik weet niet of ik het helemaal goed snap maar in mijn Tamiya's zat een heel klein O-ringetje in de diff cups.

Mijn buurjongen heeft een Xray.
Nou hebben zij bij Xray een extra bescherming voor hun diff, om te zorgen
dat de driveshafts de diff niet teveel aantasten.

Hierbij een link Hier...

Weet iemand of dit ook voor Tamiya bv te krijgen is?

Bolle

Die plastic beschermers worden ook wel blades of swing shaft protectors genoemd.
Deze zijn essentieel om je outdrives (onderdeel van het differentieel) heel te houden.
Aan je onderschrift te zien heb je zelf een TRF 415. Artikelnummer voor de swing shaft protectors van Tamiya is 53890. Controleer deze blades regelmatig en wanneer ze (licht) versleten zijn direct vervangen om schade aan je outdrives te voorkomen.

Noot: De blades gebruik je bij de 415 alleen als je gebruik maakt van de aluminium outdrives. Bij de plastic outdrives heb je (dacht ik) geen blades nodig.

Laatst bewerkt:
Beste Govert,

Dat is nou nog eens een reactie, duidelijk/volledig en begrijpelijk!
Bedankt voor het opzoeken, ik ga zsm eens langs een tamiya dealer om het te bestellen.
Er zal ook direct een set outdrives bij moeten, deze van alu zijn namelijk best ingegraven.

Thanks!

Bolle

ps Gedeeltelijk offtopic; ik zie dat jij ook een tamiya TRF hebt, waar bestel jij doorgaans je onderdelen? (we wonen namelijk niet ver uit elkaar)(doe maar via pb als het kan, voor we een winkelbespreking gaan aanwakkeren.
En rij jij hier ergens ook op een indoorbaan?

Back