Diff hpi hellfire

Hallo allemaal,

Mijn hpi Hellfire maakt een gierend geluid als ik gas geef!
Toen heb ik mijn voorste diff uit elkaar gehaald (het voorste diff maakte dat geluid) en de kleine tandwielen in het diff zijn nog goed. :) Alleen ik zag wel dat het kleine tandwiel die vanaf de aandrijf as naar het diff toe gaat (HPI86523) wel versleten was dus die heb ik vervangen! alleen was het probleem is er nog steeds! :mad:
Ik heb wel gemerkt dat er speling zit tussen de lagers die om het vervangen tandiel zitten en de behuizing van het diff! hierdoor kan het kleine tandwiel dus een beetje bewegen.

Ps, Misschien moet ik het hele diff maar vervangen door een betere.

Mvg, Mathijs.

Heb je toevallig een klapper gemaakt waardoor je motor iets verschoven is?
Als spur en pinion/koppelingsklok net iets te diep grijpen, gaat 'ie ook gieren.

Grt,

Edwin

Nee ik ben niet gecrasht.
En het is echt het voorste diff, en de tandwielen bij het diff slippen over elkaar heen :(!

Dan je diff loshalen en kijken wat er is. Kan heel goed zijn dat je tandwielen versleten zijn van je diff.

M.v.g. Mark

In mijn 1e post stond al dat ik mijn diff al uit elkaar had gehaald, en het enigste tandwiel dat versleten was (die kleine vanaf de aandrijf as van de motor) heb ik al vervangen alleen hij schuurd nog steeds over elkaar heen! :(

Als je die pinion moet vervangen moet je meestal ook het crowngear op je diff vervangen en de boel opnieuw uitshimmen. Zeker in het geval van de standaard HPI tandwielen die op de Hellfire gewoon bagger zijn :!: Het kan ook geen kwaad om je achter en midden diff na te lopen.

Bij de plastic diffcups hebben de asjes waar de tandwieltjes op zitten de neiging in te slijten in je diffcup waardoor de boel ook mis gaat.

Wil je het goed doen moet je opzoek naar de geharde tandwielen van Hot Bodies :HBSC8101-1 Hot Bodies Hard Steel Differential Gear Set (Lightning Pro Series) , HBSC9010 Hot Bodies 43T Spiral Conical Gear (Lightning Stadium ,Hot Bodies 10T Spiral Bevel Gear (Lightning Stadium)
[HBSC9009] en alu diff cups.

Dat spul heb ik in m'n wedstrijd Hellfire gehad en daarmee heb ik nooit meer diff problemen gehad. Waar ik met de standaard diffs niks anders als problemen had , dat koste me gewoon 2~3 diffs per wedstrijd.

Bedankt voor de tip!

Ik denk dat ik dan maar Hot Bodies diffs ga sparen! (dan wachten die lipo's maar even) :D
Weet iemand toevallig waar ik die onderdelen kan kopen?

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij autos te koop, ik hebn diverse onderdelen voor een Hotbodies D8T te koop staan, wellicht is er e.e.a. bruikbaar voor jou auto.

Heel erg bedankt, maar ik koop liever alle diffs in één keer!
En kan ik anders alleen het voorste en achterste diff van hot bodies kopen, en dan geen midden diff kopen. Dat scheelt toch weer even wat geld!

Back