diff van hpi wheely king locken

Discussie in 'Electro offroad' gestart door verbeke, 30 dec 2009.

  1. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    In de crawlerwereld werden een paar jaar geleden ook veel diffs gelocked met warme lijm of epoxy. Dat laastste hield het wel een tijdje vol, warme lijm was binnen de kortste keren "kapotgekauwd" Plasticine zal niet veel meer effect hebben dan dik vet.
    Daarvoor hebben ze dus difflockers uitgevonden (betrouwbaar en "reversible")
    Er is maar 1 reden om je diff te locken en dat is deze:
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  2. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Hoezo eigenlijk niet?
     
  3. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer

    Probeer maar is te sturen met een gelocked diff, ook de bandenslijtage neemt enorm toe.
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Als je nu zegt dat hij er epoxy moet indoen en het bevalt hem niet, dan kan ie een diff gaan kopen...
     
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Wat zeur je nou? TS begint een topic om te vragen hoe hij zijn diffs moet locken en het enige waar jij je druk om maakt is of hij het weer terug kan draaien als het niet bevalt! Dus kom je met allerlei methodes die gemakkelijk omkeerbaar zijn, maar voor geen meter werken. Dan is het inderdaad wel makkelijk als de "oplossing" weer snel ongedaan kan worden gemaakt.
    Je kunt ook adviseren om er water in te doen, is nog makkelijker er weer uit te halen :-?
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België

    w/e...
     
  7. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer

    Lekker kort door de bocht, juist goed dat hij ook met nog wat andere methodes aankomt behalve je diff afgieten met epoxy. Trouwens is een forum niet ondermeer bedoelt om mesen te informeren over alternatieve methodes.
     
  8. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Zucht...
    Hoe moet ik nu duidelijk maken dat Playdoh geen alternatief is voor het locken van een diff. Je kunt het wel als optie aandragen met als argument dat het makkelijk weer ongedaan te maken is als het niet werkt, maar als je van tevoren weet dat het niet gaat werken heeft het weinig nut om het te proberen.
    Het is net zoiets als voorstellen om autogordels van elastiek te maken om te voorkomen dat je gekneusde ribben overhoudt aan een aanrijding. Zal best zo zijn, maar het houdt ook in dat de gordel zijn belangrijkste functie verliest.
    Hier laat ik het verder bij, laat de TS maar beslissen wat 'ie ermee doet.
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Een differentiëel zit in een as zodat de wielen op verschillende snelheid kunnen draaien. dit is nodig als je een bocht om gaat. (het wiel aan de binnenkant van de bocht zal een kleinere afstand afleggen dan het wiel aan de buitenkant van de bocht.
    Als je een diff locked en een bocht omgaat, zal minstens 1 van de 2 wielen tractie/grip verliezen. (waarschijnlijk beide)
     
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Reepjes oude t-shirt erin, werkt prima.
     
  12. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Grapje zeker, ooit van een “front solid axle” gehoord, of beter bekend onder de naam “spool”, bijna iedere modified racer in de TC on-road (soms ook wel in de off-road) rijdt hiermee.

    Hier wordt enkel de “front gelocked”, hiermee is een betere “uit acceleratie” mogelijk, en je kan beter remmen.

    Inderdaad volduwen met stukjes stof tussen de raderen.
     
  13. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    ik heb mijn diff geloct en ik stuur beter dan ooit te voren een tamiya ta 03fhttp://www.zerorc.com/files/ta03.jpgdus maar jah de banden kijkik niet naar
     

Deel Deze Pagina