diff van hpi wheely king locken

Euhm... Als gij uw diff dichtdoet gaan diene plasticine ni vanzelf lope ze.
In de crawlerwereld werden een paar jaar geleden ook veel diffs gelocked met warme lijm of epoxy. Dat laastste hield het wel een tijdje vol, warme lijm was binnen de kortste keren "kapotgekauwd" Plasticine zal niet veel meer effect hebben dan dik vet.
Als het hem toch ni bevalt achteraf, veel plezier met de lijm eruit te prutsen.
Daarvoor hebben ze dus difflockers uitgevonden (betrouwbaar en "reversible")
En waar zegt waarom hij het diff wilt locken? Nergens idd...
Er is maar 1 reden om je diff te locken en dat is deze:
De kracht gaat naar het wiel met de minste weerstand, wanneer je dus vast zit met 1 wiel en het andere wiel in de lucht hangt blijf je vast zitten omdat alle kracht naar het wiel in de lucht gaat. Als de diffs gelockt zijn wordt de kracht gewoon verdeeld en kun je wellicht los komen.
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor hebben ze dus difflockers uitgevonden (betrouwbaar en "reversible")
Dat mag ie niet kopen van z'n ouders...
Er is maar 1 reden om je diff te locken en dat is deze
Ik weet ook wel hoe een diff werkt. Mijn vraag is waarom wil hij het locken? Om gwn te testen, om te crawlen, om te driften, middendiff blockeren voor langere wheelies, ...

Als je nu zegt dat hij er epoxy moet indoen en het bevalt hem niet, dan kan ie een diff gaan kopen...
 
Wat zeur je nou? TS begint een topic om te vragen hoe hij zijn diffs moet locken en het enige waar jij je druk om maakt is of hij het weer terug kan draaien als het niet bevalt! Dus kom je met allerlei methodes die gemakkelijk omkeerbaar zijn, maar voor geen meter werken. Dan is het inderdaad wel makkelijk als de "oplossing" weer snel ongedaan kan worden gemaakt.
Je kunt ook adviseren om er water in te doen, is nog makkelijker er weer uit te halen :-?
 
Wat zeur je nou? TS begint een topic om te vragen hoe hij zijn diffs moet locken en het enige waar jij je druk om maakt is of hij het weer terug kan draaien als het niet bevalt! Dus kom je met allerlei methodes die gemakkelijk omkeerbaar zijn, maar voor geen meter werken. Dan is het inderdaad wel makkelijk als de "oplossing" weer snel ongedaan kan worden gemaakt.
Je kunt ook adviseren om er water in te doen, is nog makkelijker er weer uit te halen :-?


w/e...
 
Wat zeur je nou? TS begint een topic om te vragen hoe hij zijn diffs moet locken en het enige waar jij je druk om maakt is of hij het weer terug kan draaien als het niet bevalt! Dus kom je met allerlei methodes die gemakkelijk omkeerbaar zijn, maar voor geen meter werken. Dan is het inderdaad wel makkelijk als de "oplossing" weer snel ongedaan kan worden gemaakt.
Je kunt ook adviseren om er water in te doen, is nog makkelijker er weer uit te halen :-?


Lekker kort door de bocht, juist goed dat hij ook met nog wat andere methodes aankomt behalve je diff afgieten met epoxy. Trouwens is een forum niet ondermeer bedoelt om mesen te informeren over alternatieve methodes.
 
Zucht...
Hoe moet ik nu duidelijk maken dat Playdoh geen alternatief is voor het locken van een diff. Je kunt het wel als optie aandragen met als argument dat het makkelijk weer ongedaan te maken is als het niet werkt, maar als je van tevoren weet dat het niet gaat werken heeft het weinig nut om het te proberen.
Het is net zoiets als voorstellen om autogordels van elastiek te maken om te voorkomen dat je gekneusde ribben overhoudt aan een aanrijding. Zal best zo zijn, maar het houdt ook in dat de gordel zijn belangrijkste functie verliest.
Hier laat ik het verder bij, laat de TS maar beslissen wat 'ie ermee doet.
 
Hoezo eigenlijk niet?

Een differentiëel zit in een as zodat de wielen op verschillende snelheid kunnen draaien. dit is nodig als je een bocht om gaat. (het wiel aan de binnenkant van de bocht zal een kleinere afstand afleggen dan het wiel aan de buitenkant van de bocht.
Als je een diff locked en een bocht omgaat, zal minstens 1 van de 2 wielen tractie/grip verliezen. (waarschijnlijk beide)
 
….. Voor normaal gebruik niet bepaald aan te raden trouwens…...

Grapje zeker, ooit van een “front solid axle” gehoord, of beter bekend onder de naam “spool”, bijna iedere modified racer in de TC on-road (soms ook wel in de off-road) rijdt hiermee.

Hier wordt enkel de “front gelocked”, hiermee is een betere “uit acceleratie” mogelijk, en je kan beter remmen.

Inderdaad volduwen met stukjes stof tussen de raderen.
 
Back
Top