Differential throttle met Futaba 6EX

Bart83

verslagschrijvers
HELP!!!!

Ik wil mijn g44 widgeon tijdens het taxien over water besturen d.m.v de motoren links en rechts te mixen met het rudder.
Ik heb dus de regelaars beide op een eigen kanaal zitten.

Maar nu , ik krijg op geen enkele manier de programmable mixer zo ingesteld dat het werkt.
Ik krijg het niet eens voor elkaar dat de 2e regelaar ( slave ) gelijk gaat met de 1e ( Master )

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Mvg,

Bart

Regelaars progammeren zich op 0 en 100 %

Dus op een ander kanaal als 3 gaat dat nooit gelijkmatig werken met een 6EX.

Boten hebben hier voor een nautic modul in de zender (2 sticks op gas):D

Mvg Johan

Ik dacht zelf zoiets als , mix1 throttle als master en dan bv kanaal 5 als slave , zo zou ja dan toch met de gas stick de 2 motoren gelijk kunnen aansturen?

mvg ,

Bart

als het goed is:
gebruik je elevon mixer,

dan heb je 2 kanalen voor richting in combi met up en down,
kanaal 1 en 2 sluit hier de motoren op aan, en je kan ze onafhankelijk van elkaar bedienen met 1 knuppel.

Alvast bedankt voor de ideen tot zover , maar ik denk niet dat we er al zijn.

Het model moet de volgende functie hebben.

- rudder
- elevator
- ailleron
- throttle ( 2ecs
- Differential throttle gestuurd door rudder ( uitschakelbaar )

het is dus de bedoeling dat als ik dus bv met rudder naar rechts stuur dan de linker motor sneller gaat draaien en de rechter langzamer en bij een linkerbocht andersom.

Deze mix moet uit te schakelen zijn met een schakelaar.

Na wat lezen op rc groups ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het met maar 2 progameerbare mixers niet gaat lukken.

Ik heb nu het volgende idee ,

Ik ga werken met een losse v-tail mixer. Ik sluit de beide esc's op de v-tail mixer aan . de elevator ingang komt dan op kanaal 3 ( throttle ) op mijn ontvanger . De rudder ingang komt dan op een kanaal welke ik met een programmable mixer mix met rudder en dus uit is te schakelen met een schakelaar.

als het vrije kanaal in het midden stand staat bij mixer mixer uit, zou het moeten werken

bij de 6ex die ik heb zijn de kanalen 5 en 6 schakelaars met als uitwerking op de servo's maximaal links of maximaal rechts en dan werkt het niet

ik heb geen losse v-mixer dus kan het niet testen

Omdat een v-mix op 2 kanalen geen gelijke uitslag geeft .
En 1 kanaal is altijd sneller als de andere .

Net een test gedaan met iemand die een v-mix op 2 hoogte roeren hat .

Mvg Johan

Ok bedankt voor je uitleg. Maar op rc groups zijn er wel diverse mensen die het toch voor elkaar gekregen op de beschreven manier.

mmhh lastig onderwerp. . . .

Als ik het maar voor zeumeren voor elkaar heb dan.

Mvg ,

Bart

Het is gelukt , zie onderstaande oplossing

-De regelaars op een losse V-tail mixer
-De elevator kabel van de mixer op kanaal 3 ( gas )
-De rudder kabel van de mixer op kanaal 5 ( gear )

Nu de zender zo ingesteld: personal mix 1 , master kanaal 6 , slave kanaal 5, 100% altijd aan. personal mix 2 , master kanaal 4 ( rudder ) , slave kanaal 5, 100% schakelbaar d.m.v Dual rate knop.

Bij de 1e keer aanzetten even de volgaspositie inleren en voilla het werkt

Mvg ,

Bart

Hier een fimpje

JIgrY8OPnio[/media] G-44 Widgeon differential throttle - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Back