Differentieel problemen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Kiter2010, 25 okt 2018.

  1. Kiter2010

    Kiter2010

    Lid geworden:
    11 okt 2018
    Berichten:
    12
    Locatie:
    West Vlaanderen belgie
    ik rij met traxxas rustler vxl met standaard gears dus niks geforceerd daaraan. De auto rijd wel op lipo 3s. Ik rij eigenlijk nog nie zolang maar telkens na enkele ritten te maken op grasveld of soms eens op de baan heb ik breuk aan mijn differentieel met stalen ring en tussenwiel in staal. Da tanden van het tussenwiel breken gewoon af en op de stalen ring tandwiel diff. laat dat zijn sporen na en mag ik die dan natuurlijk ook vervangen. Al bij al vallen de kosten nog mee maar tegen dak ze bestelt heb en zo.
    De vraag is weet er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en heeft kunnen oplossen met andere soort tandwielen te plaatsen?
    Dank u voor eventuele reacties
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Kun je de slipkoppeling een tikje losser zetten?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je veel jumps maakt moet je bij het landen vol gas of vol rem zien te vermijden, dat is namelijk killing voor een diff. En misschien dat je ter plekke nog niets van merkt maar een scheurtje of een gebroken tandje loop je zo op dat later bij een verder gebruik meer schade maakt.
     
  4. Kiter2010

    Kiter2010

    Lid geworden:
    11 okt 2018
    Berichten:
    12
    Locatie:
    West Vlaanderen belgie
    Hij is zogezegd aangespannen zoals voorgeschreven bij traxxas. Helemaal aanspannen en toer terug keren
     
  5. Kiter2010

    Kiter2010

    Lid geworden:
    11 okt 2018
    Berichten:
    12
    Locatie:
    West Vlaanderen belgie
    Jumps doe ik eigenlijk nie. Tis meestal op voetbzlplein en op straat
     
  6. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Is wel een voorschrift en geen harde eis, het is een mooi start punt.
    Veel prefereren om de slipper nog 1/4 of 1/5 slag losser te zetten. De een is nu eenmaal wat meer trigger happy dan de ander :p
     

Deel Deze Pagina