Differentieel

Discussie in 'Model truckers' gestart door dirkdh, 30 mrt 2005.

  1. dirkdh

    dirkdh Guest

    Hallo

    Ik ben volop bezig met de plannen van een zelfbouw gelede lagevloerbus van de firma VANHOOL.

    Nu zoek ik een differentieel die sterk is en zo compact mogelijk. Hebbel jullie tips en als het enigzinds mogelijk is ook de afmetingen van die differentieel.

    Door die lage vloer is mijn ruimte beperkt voor een differentieel. Als de grootte meevalt denk ik er zelfs aan om hem te proberen excentrisch te steken, zou dat lukken?

    Groeten en dank bij voorbaat

    Dirk
     
  2. Ghost_Whiper

    Ghost_Whiper Guest

    ik denk dat je wel met een one way bearing een diff kan maken als je een beetje technische bent moet dat lukken
    mischien dat een iemand anders meer uitleg kan geven
     
  3. dirkdh

    dirkdh Guest

    nog andere tipgevers met ervaringen????
     
  4. Smiley

    Smiley Guest

    ik maak gebruik van een robbe differentieel. En heb er niet veel problemen mee.

    hij is niet al te groot, en als je in een stad bus wilt bouwen kan je hem wel mooi wegwerken.

    Het voordeel is dat je met een robbe differentieel voor niet al te veel euro 's een mooie aandrijflijn heb. En voor niet al te veel euro's meer kan je een doorvoer kopen, zodat beide achterassen zijn aangedreven, hoe je nooit zorgen te maken dat je niet van je plaats komt wat er wordt dan altijd wel een achteras aangedreven, en kan je zonder slippen wel rijden van stilstaande positie.

    het houd wel in als je een robbe differentieel neemt, dat je de gehele aandrijving van robbe moeten nemen.

    kies je voor wedico is heel iets groter, kan je kiezen tussen een kunstof of metaal differentieel, deze neemt wel wat meer plaats in. maar is wel weer beter. en wat prijziger.

    Kijk maar eens op de robbe site, www.robbe.com en daar staan alle bovenstaande onderdeln van robbe op. De winkel prijs schilt niet veel van de robbe adviesprijs.

    er is altijd nog zo als eerder is genoemd om zelf een differentieel te maken, maar dan moet je wel geode de overbrengings verhoudingen weten.

    MVG
    Vincent
     

Deel Deze Pagina