Digitale of analoge servo?

Hoi allemaal,

Van mijn Esky lama V4 heeft een van de servo's het blijkbaar begeven want ook op de andere aansluiting deed ie niks meer. De werkende servo deed het prima op beide aansluitingen. Nu is bij de Esky shop de analoge servo zo te zien niet meer leverbaar en vervangen door een digitale versie. Mijn vraag is: werkt deze ook op een 35 Mhz ontvanger of is ie bestemd voor de 2,4 Ghz uitvoering?

b.v.d. :)

Ik heb mijn analoge juist vervangen door de nieuwe digitale. Werkt prima :)
Dus in de praktijk zijn ze op de lama uitwisselbaar en getest :)
Jakko

Wederom heeft een (digitale) servo het begeven. Hierbij moet vermeld worden dat dit in de nabijheid van mijn laptop is gebeurd. Zodra de lama v4 met ingeschakelde 35 mHz ontvanger (maar uitgeschakelde zender) in de buurt van de laptop komt begint alles een eigen leven te leiden. Servo's en rotorbladen krijgen een epilepsieaanval zogezegd. Een van de servo's werd hierbij gloeiend heet en gaf daarbij opnieuw de geest. Vraag: heeft een laptop invloed/straling op de ontvanger en kan daarbij digitale servo's opblazen? Aan de getroffen servo is zelf niets te zien, ook het motortje zag er van binnen nog als nieuw uit. Waarschijnlijk heeft een microprocessor het begeven.:confused:

b.v.d.;)

Als je je ontvanger aanzet terwijl je zender uitstaat loopt je ALTIJD de kans dat een van je servo's (of meerdere) het begeven. Maakt dan echt niet uit of het een digitale of analoge is.

Dus de "aanzet" procedure ...eerst zender aan, daarna de ontvanger aan, en de "uitzet" procedure, eerst de ontvanger uit en daarna de zender.

Als je zender uitstaat dan loopt je n.l. altijd het risico dat de ontvangen signalen ontvangt die ertoe leiden dat de servo's in een te verre uitslag stand komen te staan waardoor het motortje de geest geeft.

Nooit bij stilgestaan dat de inschakelvolgorde werkelijke schade op kan leveren maar nu weet ik het voor altijd!:hammer: Reuze bedankt voor deze zeer nuttige informatie! :thumbsup:

Back