Digitale servo S9650

Hallo. vandaag heb ik mijn Futaba s9650 digitale servo binnen,
Weet iemand of de DS mode van de G-401 in de ON of OFF stand moet bij deze servo.. :roll:
Bij de HDS-877 Servo moest die op OFF staan..

Frank 8)
MMVC De Pioniers Venray
20 Agustus Heli-Meeting... :wink:

ik zou die servo maar niet in ds modus zetten deze modus wil de servo aan stuuren op 270hz en daar is deze servo niet voor gemaakt.
anders vermeld futaba dit er speciaal bij.
als dat zo was dan is het ook in een een servo die je kan kopen met gyro er bij. zo slim is futaba wel.
bijvoorbeeld de gy401 kan je kopen met s9254 en s9253, de gy601 kon/kan je kopen met s9251 en de gy611 kan je kopen met de s9256
deze servo gyro combos zijn gemaakt omdat ze allemaal een specifieke aanstuurings freq hebben.
ga je op een gewoone servo of een digi servo zonder specifieke aanstuurings freq de ds mode aanzetten dan kun je er van uit gaan dat de servo gouw dood is..
normale aanstuurings freq is namelijk 70hz.
dus ds mode off

Marco,

Ik dacht toch wel dat Futaba deze "digitale" servo speciaal uitgebracht heeft voor heli's ala X-400 en TREX en dit speciaal voor de GY401.

Dus ik denk wel dat je de "DS" op on moet zetten, ik zie anders niet in waarom je 75 euries gaat uitgeven voor een digitale servo.

Grtz,
Dirk

Volgens mij moet je de DS (digital servo) switch ook op ON zetten,want de 9650 is een digitale servo.

Maar ik kan me vergissen natuurlijk :D

Ja, probeer voor de gein maar bijvoorbeeld een multiplex polo 4 of Volzz servo. Dat het digitaal is betekent niet per definitie dat ie bij de 401 op DS kan.

Hier zijn vele berichten over geschreven, 99% merkt niets als hij UIT staat!.

Nadeel als hij AAN staat is dat je je servo kan uitfikken omdat hij tweekeer zoveel pulsen voor zn kiezen krijgt.

Doe de test, laat iemand zonder dat je het ziet hem eens verzetten (of niet dus!) en vertel het verschil (vaak zit het tussen de oren)

Dus kies er een.

heej frank,

heb je de servo al kunnen testen?
ik zit namelijk ook te kijken voor een nieuwe, ik heb er nu een hs50 op zitten.

ps. waar heb je de servo vandaan?

Hoi Remie..
nee de servo heb ik nog niet kunnen uitproberen, ik had ook nog een Futaba Servo S3150 Mini Digital liggen,die wou ik eerst proberen, hij is wel niet zo snel als de s9650, maar ik moet zeggen dat hij het wel aardig doet..
Voor de s9650 heb je speciale houders nodig, die heb ik bij www.modelbouwbloemendaal.nl besteld.
De S9650 heb ik bij www.helihobby.com besteld, binnen 10 dagen had ik die binnen..

Frank 8)
MMVC De Pioniers Venray

Afgelopen week heb ik zelf het verschil gemerkt bij iemand z'n T-rex SE met 9650.

Toen we de switch van DS op OFF zetten ging de staart veel meer slaan dan met DS op ON.

En ik heb bij enkele Belgische T-rexvliegers gekeken en die hebben de switch ook allemaal op ON.

Mischien dat de levensduur van de servo iets korter zal zijn,maarja als ie het dan een stuk beter doet ;-)

Mischien dat Corrien hier wat over kan vertellen?

Groeten,
Marcel

Vandaag een mail gekregen van robbe zelf.. :wink:

Hallo Mr.Nisarali,
please set the DS-switch in the ON-position.
The position ON is better for a good funktion.
The position OFF is better for servo-life.

best regards Werner König
robbe-Service

Frank 8)
MMVC De Pioniers Venray

Frank Nisarali zei:
Vandaag een mail gekregen van robbe zelf.. :wink:

Hallo Mr.Nisarali,
please set the DS-switch in the ON-position.
The position ON is better for a good funktion.
The position OFF is better for servo-life.

best regards Werner König
robbe-Service

Frank 8)
MMVC De Pioniers Venray

dus voor betere prestaties op ON, en voor duurzaamheid op OFF, wat kies jij in dit geval dan?

gr. Rik

Hoi..op mijn tweede x-400 heb ik sinds gisteren nu de s9650 op zitten en heb de schakelaar op de OFF stand staan..vanmiddag heb ik de schakelaar in de ON stand gezet om te kijken wat het verschil is...
In de ON stand werkt ie toch beter als in de OFF stand, maar het is niet zo dat ie in de OFF stand rare dingen doet..de staart blijft gewoon mooi recht :wink:
Dus ik laat hem maar voorlopig gewoon in de OFF stand staan..
Kan altijd nog omschakelen..

Frank 8)
MMVC De Pioniers Venray

Ik persoonlijk kies voor functioneren ten opzichte van duurzaamheid.

En de On-positie is ook beter voor de zaken van Robbe natuurlijk ;-)

Back