Digitale servo's bij KDS800 gyro die goed over te zetten zijn op een betere Gyro

Hallo Allemaal,

Ik wil een servo upgrade gaan doen. Ik wil naar digitale servo's gaan. Ze moeten voorlopig samenwerken met een KDS800 gyro, maar een upgrade van gyro zal in de toekomst ook plaats gaan vinden. Kortom de servo's moeten daar ook een goede combinatie mee zijn. Ik denk aan de volgende gyro's:

- spartan ds760
- spartan quark
- futuba gy401

moet er een verschil zitten tussen de servo's die je op de staart gebruikt en degenen voor de swaschplate?

welk advies kunnen jullie mij geven en waarom?

Laatst bewerkt:
Een staart servo moet sneller zijn als een swashplate servo. Hoe sneller de servo hoe beter.

Ik heb op een 450 size heli erg goede ervaringen met een Hyperion Atlas DS 11 GCB. Super snelle servo voor een schappelijke prijs.

Hyperion Tailservo

Gaat al een heel verschil maken met je KDS 800 gyro.

ik heb deze servo op mijn copterx pro gehad in combo met een Dynam GY48V, de standaard copterX gy 240 en met een Futaba GY 401 en altijd tevreden geweest, zeker met de Futaba !!!!

Laatst bewerkt:
Ligt ook aan je budget. Wil je redelijk goedkope servo's dan zijn de Towerpro MG 90 aan te raden (niet de S versie!)

Wil je top of the line ga dan voor Hitec HS 65 MG of de digitale versie de HS 5065 MG

Ook de Hyperions DS 11 AMB schijnen erg goed te zijn.

Maar daar hangt wel een prijskaartje aan zon €30 per stuk, daar heb je 3 towerpro's voor!

Als beginnende vlieger zou ik naar de prijs kijken. Het is zonde om een servo van €30 to €40 euro te moeten vervangen als je nog regelmatig crashed.
( voordeel van de duurdere servos is dat er gear sets voor te krijgen zijn)

Waar je ook naar moet kijken is de snelheid van de servo en de kracht die de servo kan leveren.

Zoek de gegevens er eens bij van de eerder genoemde servo's en vergelijk ze maar eens.( je mag zelf ook wel wat speurwerk doen ;))

ik zie dat de GCB versie veel snelle is dan de AMB versie. Maar de AMB versie heeft weer metal gears. Heeft dat niet een groot voordeel, of weegt snelheid zwaarder?

[edit] O nee, de AMB is voor de swash plate bedoeld, maar kun je daar niet beter ook en GCB versie toepassen. Die is sneller en tenslotte ook goedkoper?
Passen deze servo's overigens wel een kds450s?[/edit]

Laatst bewerkt:
De GCB is niet sterk genoeg voor op de swashplate, en daar komt bij dat je die hoge snelheid niet nodig hebt op de swash.

Hoe sneller een tail servo is hoe sneller je tail reageert op verandering door bijv wind invloeden.

En de servo's hebben een standaard afmeting en passen zo in je KDS.

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat als je de AMB net zo snel zou wil maken als de GCB en de zelfde sterkte van de servo wil behouden de servo weer groter zou worden doordat de tandwiel verhoudingen dan moet veranderen(kun je het nog volgen ;))

Vreemd dat een tail servo minder sterk hoeft te zijn. Je zou toch zeggen dat er juist veel krachten op komen te staan....

Nou Flox............daar haal je net effe wat aan.
Er komen juist WEL erg veel krachten op het rudder servo te staan tijdens het vliegen!Je had het dus juist.
Wie dan ontkent zit er helaas naast.
Vandaar dat de stelregel voor een staart servo vaak geldt als deze:
Rudder servo.........het liefst.........:
-Snel
-Metal Gear (of Carbon gear)
-Sterk genoeg zijn (dus Torque genoeg hebben)
Vr Gr E

Nu kun je het punt van een sterke staartservo gedeeltelijk oplossen met de chinese gewichtjes aan de staartbladhouders..
Hierdoor loopt het geheel wat meer vrij (even snel en vrij vertaald), waardoor de servo minder kracht moet leveren om de bladhouder in dezelfde stand te houden. Dan zal een servo dus ook sneller kunnen reageren, indien nodig.

Maar punt blijft dat de staartservo eigenlijk sterker en sneller moet zijn dan de swash servo's. Of je moet voor fbl gaan, dan komen er weer andere dingen bij kijken.

Back