Digitale servo's bij King II?

Worden er voortaan digitale servo's bij de King II geleverd?
Dit is op een aantal sites van aanbieders te lezen.

Helemaal mee eens Benno! Ik heb nu reeds 2 crashes meegemaakt met die "geweldige" nieuwe digitale servo's van Esky :( Kl*te dingen dus, mijn advies: niet kopen!
Mijn idee is dat ze gewoon een IC in de elektronica hebben vervangen, daardoor wordt de servomotor met een hogere frequentie aangestuurd, deze motor kan dat helaas niet aan en geeft na een aantal vluchten de geest........................
Resultaat: een crash van de heli, ik ben hier behoorlijk pissig over, niet alleen omdat die servo stuk gaat, maar vooral omdat ik nu al 2x mijn HBKing2 gecrashed heb buiten mijn schuld omdat een servo er gewoon mee stopte! Potjandorie, een hoop schade, zou ik dat op de fabrikant kunnen verhalen?

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens! Ik heb nu reeds 2 crashes meegemaakt met die "geweldige" nieuwe digitale servo's van Esky :( Klote ding dus, niet kopen!
Mijn idee is dat ze gewoon een IC in de elektronica hebben vervangen, daardoor wordt de servomotor met een hogere frequentie aangestuurd, deze motor kan dat helaas niet aan en geeft na een aantalvluchten de geest........................
Resultaat: een crash van de heli. Nu al 2x een crash omdat de motor van de servo doorgebrand is, ik ben hier behoorlijk pissig over, niet alleen omdat de servo stuk is, maar vooral omdat ik nu al 2x mijn HBKing2 gecrashed heb buiten mijn schuld omdat de servo er gewoon mee stopte! Verdorie, een hoop schade, al 2 keerl zou ik dat op de fabrikant kunnen verhalen?

Kun je eens een fototje plaatsen waarop het verschil tussen digitale en normale servo aan de buitenkant duidelijk wordt??
Ik heb hier verschillende servo's waar ook al verschillende tanden gebroken zijn maar nog nooit een servo met sluiting...
Ik zie wel verschil van sticker aan de buitenkant.
Esky reageert wel op garantie..
Maar om een servo van 5 euro naar china terug te sturen???
kost meer aan verzendkosten...
Misschien via een winkel die contact heeft met de lokale sales rep...

Benno

Hoi Benno,

er is dus geen sluiting, de motor is waarschijnlijk doorgebrand, hij doet het gewoon niet meer...............

Ik heb 2 verschillende Esky servo's met die "zogenaamde" digitale techniek hier. Ik vermoed dat Esky een overgangsfase heeft doorgemaakt. Ik heb bv. "digitale" servo's waar weinig aan te zien is aan de buitenkant, ze hebben alleen een stickertje met een ander kleurtje, maar als je goed luistert, dan hoor je het verschil (de oude analoge servo geeft een laag geluid een 50Hz bromtoon, de nieuwe digitale geeft een hogere toon, houd de servohevel even tegen met de hand en luister, je hoort hem geluid maken).

De "digitale" servo's die ik een paar weken geleden heb besteld, hebben alweer een ander stickertje, met "digital servo" erop. De servo is uiterlijk niet veranderd, alleen de sticker is anders en het geluid wat ie produceert.....................

Och die 8.50 euro, dat die nieuwe kosten (de oude 5 euro) daar kan ik wel overheen komen, maar ondertussen is mijn HBKing al voor de tweede keer buiten mijn schuld gecrashed en kost het me weer heel wat meer dan 8.50 euro om hem weer vliegklaar te maken :( Plus het slechte gevoel dat ie ieder moment weer kan crashen omdat weer een servo plotseling ermee stopt, ik ga dus geen nieuwe Esky servo's meer bestellen, maar ga op zoek naar een betere vervanger........................

Laatst bewerkt:
hebben die HS56 en HS65 precies dezelfde afmetingen en bevestigingsgaten als de originel Esky's? wat betekent HB?
Dan ga ik die maar gebruiken denk ik :rolleyes:

hs55 passen beter en zijn goedkoper 56 en 65 zijn meer voor dr t-rex e.d.
de 55er's schroef je er zo in en zijn sterk genoeg voor de king

Ok, bedankt voor jullie info, dan ga ik maar eens op zoek naar de HS55 en anders past de HS56 er ook zondermeer in, begijp ik?

Die "digitale" Esky servo's waren niet mijn idee, maar de originele analoge servo schijnt niet meer geleverd te worden. De nieuwe digitale zou een verbetering moeten zijn, voor mij niet dus :(

Hier een foto van de drie types Esky die ik nu thuis heb liggen, die aan de rechterkant is de oudste, analoog 50Hz (zit momenteel op de staart en zit daar al bijna een jaar op), deze is goedgekeurd dus :D. De middelste kreeg ik toegestuurd als opvolger van de standaard servo, had hetzelfde bestelnummer, maar bleek dus ook al digitaal te zijn (zie de rode kleur van 8g). Die aan de linkerkant is het laatste type, daar staat duidelijk vermeld dat het een "digitale" is.
De behuizing van alledrie is precies hetzelfde.

3xEsky-servo_800.jpg

Laatst bewerkt:
hs 56 heeft 4 bevestigingsgaten (eigenlijk 6, nog 2 op een flens op de onderkant)
hs 65 heeft er 2 en is een maatje groter

Beiden zijn met carbonite (steviger plastic) tandwielen.

jvhert, de Dx7 propogandeert seromatching, dat alle 3 de swash servo's tegelijk worden aangestuurd....??!

Laatst bewerkt:
mmmm,

ik zou dus graag een vervanger van de Esky servo gebruiken die ik zonder aanpassingen van de heli er in kan schroeven. De HonyBeeKingV2 heeft eigenlijk geen mogelijkheden om bevestigingsgaten te veranderen, dus als ik het goed begrijp kan ik dan de HS56 en HS65 niet gebruiken, maar kan ik alleen de HS55 gebruiken die wel precies past?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is dit een domme vraag, maar waarom moeten de gaten precies overeenkomen met de gaten in het frame?

Ik snap dat in het frame boren niet echt wenselijk is, maar waarom de gaten in de servo niet aanpassen?
Als de maten van de servo zelf ongeveer gelijk zijn, kunnen de bevestigingsgaten toch nooit veel afwijken, lijkt mij
Met een tapper het gaatje beetje ovaal maken, ringetje ertussen en dan werkt het ook...

Helaas wel, als iemand reserve armpjes heeft voor de 56 (en/of 65, zijn t zelfde) graag, zijn niet aan te komen bij de winkel(s).

Back