dikkere oli in de diffs?

beste mede truckers,

ik zit met het probleem dat het diff van mijn truck zo snel in werking gaat.
(dat het ene wiel draait en het andere niet) hoe kan ik dit voorkomen?
moet ik dan ander vet in de diffs steken en zoja welke?

ik hoor het graag

grtz

hallo
gewoon dikker vet in het diff tandwiel proppen,
als je echt 100% wil locken dan is er voor tamiya een stukje kunstof dat die 3 kleinste tandwielen vervangt,
zo lock ik mn achterassen van mn tamiya xc/cc chassis en bij enkele ook voor,zie www.modellbau-seidel.de 9005422 dan weet je wat ik bedoel het is een driehoekje met ribbels erop,het is dus geen tandwiel,
het is namelijk de zelfde diff van de xc/cc en de tamiya trucks,de vertandingen,
enkel het kunstof as huis is anders van lengte,
mvg markioo

hallo
gewoon dikker vet in het diff tandwiel proppen,
als je echt 100% wil locken dan is er voor tamiya een stukje kunstof dat die 3 kleinste tandwielen vervangt,
zo lock ik mn achterassen van mn tamiya xc/cc chassis en bij enkele ook voor,zie www.modellbau-seidel.de 9005422 dan weet je wat ik bedoel het is een driehoekje met ribbels erop,het is dus geen tandwiel,
het is namelijk de zelfde diff van de xc/cc en de tamiya trucks,de vertandingen,
enkel het kunstof as huis is anders van lengte,
mvg markioo

bedankt, als je je difs volledig lockt heeft dat dan een grote invloed op de draaicircel?

hallo
een truck waar je enkel maar mee op harde baan rijd zou ik er enkel maar dikke vet in de tandwielen proppen,kopervet bijvoorbeeld,
als je er vaak mee in het terrein rijd kan je 100% locken,
maar het heeft wel invloed op de draaicirkel,het wringt en de truck wil meer vooruit dan de hoek om als je te hard rijd of vaste ondergrond hebt,
ik heb er met mn xc/cc modellen niet veel last van,ik rijd toch enkel trial,
en heb mn unimog voor en achter gelockt met de kunstof parts,
en een truck van tamiya is zwaarder dus als het te veel wringt kan je aandrijfas of kunstof tandwielen beschadigen of het begeven,
dus probeer het eerst simpel met kopervet,
mvg markioo

Alle vormen van dikkere smeermiddelen werken maar even...

je zou in je diff achter 1 van de tandwielen die op je assen gaan een 2de ring kunnen leggen ( uit een ander diff ).
Dan komt er meer druk op de tanwielen in je diff en zal deze zwaarder gaan draaien....

of zoek even op mp naar tamiya as, daar staat 1 met schakelbare sper.

Laatst bewerkt:
Back