dikte van glasvezel?

heey ik ben dus vanalles aan het inkopen om me dlg in elkaar te zetten maar nu mijn vraag welke glasvezel moet ik hebben om het zo licht mogelijk te houden
las eerder als iets over 25gr/dm is wel lekker licht maar
is het wel sterk genoeg ivm doorbuigen en vervormen

en is het aan te raden om de xps kern erin te laten of er gewoon uit smelten met aceton

het betreft een mini dlg die ik ga bouwen 1mtr spanwijde

Lip,

25 g/m2 is voor een mini wel ok (natuurlijk onder 45 graden). Ik zou wel een carbon roving als ligger meelamineren of UD koolstof (onder en boven).
Het schuim moet je laten zitten. Kijk maar eens naar het draadje van Frans waar hij proefstukjes laat zien van zijn
vleugel constructie.
Cheers

Bart

die had ik al doorgelezen :D
alleen hoor vanalles uit elke hoek waardoor ik soms in de war raakt :oops:
onder 45 graden temperatuur bedoel je bij het aanbrengen ?
mischien domme vraag maar las ergens over dat je epoxy niet zo goed op xps/depron kon smeren omdat het erin trekt iemand tip daarvoor ?
mischien dat dunne huishoud folie kreukloos erop spannen ?
de materiaalverzamelaar zei:
Lip,

25 g/m2 is voor een mini wel ok (natuurlijk onder 45 graden). Ik zou wel een carbon roving als ligger meelamineren of UD koolstof (onder en boven).
Het schuim moet je laten zitten. Kijk maar eens naar het draadje van Frans waar hij proefstukjes laat zien van zijn
vleugel constructie.
Cheers

Bart

ik heb op mijn gebogen vleugeltje (1 meter) ook 1 laag 25 gr. neuslijstje ook 25gr glas erop geplakt met tape.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=53554

Meer dan sterk zat!

de XPS kern MOET je erin laten zitten. Onder 45 graden heeft niets met temperatuur te maken...
De vezels moeten onder een hoek van 45° worden aangebracht. die moeten dus niet in de lengterichting lopen, maar schuin over de vleugel. De buigkrachten worden namelijk opgevangen door de ligger. De torsiekrachten moet je met de huid (glas) opvangen en dat kan het beste als de vezels schuin worden gelegd.

Ik zou eerst ALLE info goed lezen voor je spullen koopt. Het is best lastig om te beginnen en het zal de 1e keer zeker niet perfect gaan. Je moet alleen wel alle problemen hebben doorgedacht voor je begint zegmaar. anders word het niks. Succes!

kheb wel me pa met glasvezel gewerkt alleen nooit vacuumbaggen gedaan
was toen voor een schaalmodel jacht
en gewicht maakte niet alte veel uit thnx voor je reactie :D

sietse zei:
ik heb op mijn gebogen vleugeltje (1 meter) ook 1 laag 25 gr. neuslijstje ook 25gr glas erop geplakt met tape.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=53554

Meer dan sterk zat!

de XPS kern MOET je erin laten zitten. Onder 45 graden heeft niets met temperatuur te maken...
De vezels moeten onder een hoek van 45° worden aangebracht. die moeten dus niet in de lengterichting lopen, maar schuin over de vleugel. De buigkrachten worden namelijk opgevangen door de ligger. De torsiekrachten moet je met de huid (glas) opvangen en dat kan het beste als de vezels schuin worden gelegd.

Ik zou eerst ALLE info goed lezen voor je spullen koopt. Het is best lastig om te beginnen en het zal de 1e keer zeker niet perfect gaan. Je moet alleen wel alle problemen hebben doorgedacht voor je begint zegmaar. anders word het niks. Succes!

nou ik heb dus de 25 grams glasvezel gehaald en laat de kern zitten nu nog een koelkast motor vinden best moeilijk te vinden zonder koelkast naja wachten we toch ffies tot vuilnis dag :P

ps zelfs het vuilstortdepot wou me niet helpen eraan pffff

vuilstort hier in Den Haag is ook bagger. Die mogen niks mee laten nemen :(...
vroeger haalde ik daar nog best wat zooi vandaan.

Anders zoeken naar een bedrijf dat koelkasten demonteert/verwijderd. die bestaan wel dacht ik.

had me er echt op verheugt zegt die man nee dat ken neit dus ik zo jamaar als ik dat hele rot dinge meeneem en vanmidag terug breng
zonder motor
zegt ie
met zijn bek vol nootjes nee ken niet pfff kinderachtig dit
sietse zei:
vuilstort hier in Den Haag is ook bagger. Die mogen niks mee laten nemen :(...
vroeger haalde ik daar nog best wat zooi vandaan.

Anders zoeken naar een bedrijf dat koelkasten demonteert/verwijderd. die bestaan wel dacht ik.

Probeer de lokale witgoedboer eens.
Zij hebben vaak ingeruilde "defecte" koelkasten staan die afgevoerd moeten worden.
Vraag naar een kast met een penta gas vulling.
Penta is veel millieu vriendelijker en is geen broeikasgas.

Succes

Frans

Als het goed is heb ik nog wel een pomp staan (vraag sietse voor het aansluiten van de draden (haha))

Als je naar de F3K wedstrijd in Weert komt, wil ik hem best voor je meenemen.
Of meegeven aan iemand anders (die jij regelt :oops: )

ik gaat mijn best doen wanneer en tot hoelaat is die wedstrijd en wat gaat er allemaal gebeuren lijkt me wel leuk om erbij te zijn al heb ik me vliegtuigje nog neit af
tis wel een lange rit maja je moet er wat voor over hebben :D :wink:
had net gezocht maar zie enkelt koopjesmarkt in weert

mijn excuses heb het gevonden :lol: 29-4-2007 :D
mischien dommme vraag maar is dat niet op een donderdag?

tot nu toe is de 29ste nog steeds op een zondag :).

Aansluiten was makkelijker dan ik dacht... :roll:. Pompie draait prachtig :).

toevallig + en- en aarde?

ja dom kijk bij maart hahaha
sietse zei:
tot nu toe is de 29ste nog steeds op een zondag :).

Aansluiten was makkelijker dan ik dacht... :roll:. Pompie draait prachtig :).

Hmm,

Plus en Min op een kabel.
Schakeldraadkontact op de andere.

Lucht in, lucht uit en vul pijpje....

Niet moeilijk dus, wel even goed opletten!!!

Maar neem hem wel mee naar Weert, zie wel op je er bent ;)

hahahaha ja das een goeie hahahaha
beetje dom van me ja :oops: :oops: :oops: :oops:
ja ik werk in de garage en daar is alles met accu's he
erggg scherp lach me rot om mijzelf

Back