Dilemma.. Wat te doen?

5p1k3

Forum veteraan
Van mijn werk centjes terug geboekt gekregen omdat er iets mis gegaan was bij de declaratie.. En nu heb ik dus veel geld over en ik weet niet wat ik ervan moet kopen.. Ja iets voor de hobby natuurlijk :)

Een vliegtuig of een helicopter.. Argh!

Aan de ene kant wil ik graag brandstof heli leren vliegen, maar aan de andere kant zou een bouwkit van een vliegtuig ook best leuk zijn...

Dilemma... wat te doen, wat te doen?

Nou, aangezien het steeds kouder word, wat ik vooral vanochtend merkte, is een mooi bouwpakket voor de donkere avonden misschien een goede optie.

Groet

Als je er niet uit geraakt wil ik gerust wel m'n rekeningnummer ter beschikking stellen....;)

Een (brandstof)helie kost wellicht een veelvoud van een vliegtuig maar als je de centen hebt dan koop je ze toch gewoon allebei.....:p

En nu heb ik dus veel geld over

Nou geef die dan maar lekker aan mij:D

Nu even ernstig, je vraag is wel heel erg algemeen. Misschien moet je ons maar eens verklappen wat je budget is. Dit zal het al makkelijker maken om een richting uit te gaan en te helpen brainstormen. Je zegt Brandstof heli? daar kan je tussen de 500 en +3000 Euro en meer aan besteden.

Vliegtuigen? oké, schaalmodel, ragbak, 3D en noem maar op.....Zelfbouw, ARF of RTF......groot of klein .........en zo verder.

Stevo

Om te beginnen heb ik geld overgemaakt naar Robert, om vriend te worden van het modelbouw forum. Altijd goed natuurlijk ;-)

Welnu een antwoord op je vraag stevo:

Wat een heli betreft is het vrij simpel. Ik beoefen al ruim 14 jaar de tak van modelvliegen. Alleen nog nooit de stap durven zetten naar helicopter. Dus als ik die stap nu waag, dan zal het een beginnerstoestel moeten zijn.

Wel brandstof, geen electro, want daarvan heb ik de smaak al een beetje geproefd.

Moet wel zeggen, dat wat mij steeds nog tegengehouden heeft van heli vliegen is dat wanneer er iets stuk gaat het opnieuw gekocht moet worden, dit in tegenstelling vaak bij een vliegtuig, wat eenvoudiger te repareren valt.

Wat een vliegtuig betreft is het wat lastiger in mijn geval. Een ragkist is niet nodig, heb er al voldoende van liggen. Een 3D kist is ook niet perse een optie, ook al gehad en op zich wel leuk, maar ik heb het dan toch meer op het grotere formaat (extra 330 zoals je ziet mijn avatar, of een christen eagle die in aanmaak is). Meer schaal, maar toch stuntkisten.

Ik ben er nog steeds niet over uit, vandaar ook het topic.. dilemma :) Want ik begin nu langzaam de overstap te maken van methanol naar benzine. Maar een mooie 2 motorige kist is ook best leuk haha..

gr
Spijker46

Spijker,

Zouden die KRILL kisten niets voor jou zijn?

Aerobertics.be - home

Stevo

Erg mooi spul ja.. Alleen zoveel geld heb ik niet terug gekregen van mijn baas ;) Daar komt bij, dat ik dan eerst een andere auto zou moeten kopen..

Formaat vliegtuig:

span: max 2.20m
motor: max 75cc
kit: liefst houtbouw // houten karkas.

Kosten kit: max 600 euro

Zoiets geeft misschien een betere richtlijn.. (als het duurder uit valt ben ik niet te beroerd meer uit te geven, maar zit net midden in een verhuizing.. lol)

Formaat vliegtuig:

span: max 2.20m
motor: max 75cc
kit: liefst houtbouw // houten karkas.

max 600 euro

Fieeeeuuuuuuwwww, Zal moeilijk worden met het bedrag die je voor ogen hebt.

Ik heb voor mijn Sebart Sukhoi compleet al 40O Euro betaald en die komt niet eens in de buurt wat de grote van wat jij voor ogen hebt betreft.

Denk dat het voor 600 Euro een "no no" situatie gaat worden. Een nieuwe 75 cc motor kost al zoveel:rolleyes: Denk dat je de tweedehandsmarkt eens zal moeten afschuimen.

Of bedoel je 600 Euro voor het "naakte" toestel, zo ja dan valt nog één en ander te bezien.

Stevo

Oops..

Ja voor naakte toestel bedoelde ik :)

De Extra 330L van Jamara kost al met al ook een hoop meer dan 600 euro, maar de kist kaal koste mij 359 euro..

Sorry voor misverstand :)

Aerobertics.be - Extreme Flight

Hebben een extra 300 van Extreme FLight van 2, 25 meter voor 695 Euro. Extreme flight is tenandere top-notch materiaal.

Jens Vandorpe (JVDO op het forum) is testpiloot voor deze firma dus je zult ook feedback genoeg kunnen bekomen moest je vragen hebben bij de bouw en het vliegen.

Stevo

Je zou ook eens kunnen gaan denken aan een turbine kist.
Een mooie schaal Jet is ook niet gek. :zon: :turn-l: :zon:

Turbine?? Nee.. dat is niets voor mij.

Kwijl hier weg bij het zien van die extreme flight kisten...

heli versus plane..

0 : 1

:)

Of, zoals in een ander topic als alternatief gegeven werd voor de EF, wat dacht je van de Hangar 9 Yak:

HAN4650-GAL1.jpg

HAN4650-GAL3.jpg

HAN4650-GAL4.jpg

De kist is 700 dollar, er komen 100 dollar verzendkosten bij, dus voor 800 dollar, wat zo'n 600 euro is, is ie voor jou. Kwalitatief schijnt de EF kist wel beter te zijn, moet ik er bij zeggen.

Als je interesse in deze kist hebt, MCModelbouw in bilthoven levert veel Hangar 9 spullen.

Heli.. tsja.. ik heb denk ik hetzelfde als jij, mensen denken dat ik anti-heli ben, maar het tegengestelde is waar. Wat mij weerhoud zijn de kosten; ik raak m'n geld al prima aan vliegtuigen kwijt. Daarnaast.. je moet beginnen dus reken op een jaar lang een beetje hoveren en niet veel meer dan dat. Dan denk ik dat ik meer lol kan hebben met vliegtuigen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed voorstel Henry,

Hangar 9 is zeker ook niet slecht en ook zeer mooi van uitvoering en vooral betaalbaar.

Wist ten andere niet dat je hier (daarmee bedoel ik Nederland) die toestellen zo maar kon aanschaffen, weer wat bijgeleerd:D

Stevo

Hangar 9 is zeker ook niet slecht en ook zeer mooi van uitvoering en vooral betaalbaar.

Wist ten andere niet dat je hier (daarmee bedoel ik Nederland) die toestellen zo maar kon aanschaffen, weer wat bijgeleerd:D

Hangar 9 wordt tegenwoordig vertegenwoordigd in Europa door HorizonHobby in Duitsland, dus die kisten zijn net zo goed beschikbaar als bv. de EF kisten.

Back