dillemma tussen 2 auto's

ik heb een dilemma,

ik rijd nu enige tijd met een kyosho inferno mp7.5 sport 3

maar wil graag een nieuwe auto.

nu heb ik er 2 gezien,

1 is een hpi savage die helemaal van aluminium is.

en de 2de is een fg monster..

wat vinden jullie ?

p.s. ik heb ook over beide gedacht, maar dat is te veel van het goede he :P

Iets meer info zou idd handig zijn. Beide zijn leuke wagens. Zoals ik het nu lees is het voordeel van de fg is dat het een benzine auto is (naar mijn menig makkelijker) en de savage dat er een stuk minder mensen zijn die een hebben die volledig alu is uitgevoerd (appart is altijd leuk ;) ). Maargoed ik ken jou wensen en ideeen niet maar met de info tot nu toe zou ik kijken naar de prijs, zoals jij het stelt ga ik er vanuit dat ze beide ong even veel kosten. Mijn ervaring is dat een volledige alu savage een stuk moeilijker te krijgen is dan een fg en een fg makkelijker goedkoper te krijgen is dan een alu savage

Zo'n savage is knap, maar het is een basher. Moest ik een volledig aluminium auto hebben zou het eentje zijn voor op de kast. Daar zou ik nog niet eens aan denken om ermee te rijden. Als je daarmee gaat bashen zal je ook snel brokken hebben, aluminium is te stijf en aangezien de hele auto zo is zonder een bepaald deel om klappen op te vangen krijgt elk onderdeel een flinke trek als je ergens tegenaan rijdt.Dan zou ik eerder voor de FG gaan eigenlijk.

ik weet dat het bij de fg mt belangrijk is om het diff te upgraden net zoals de tandwielen.

dat is bij hem al gebeurt.

en ik vindt dat punt over de savage best goed, het zou inderdaad meer een paradepaardje worden dan een serieuse offroad wagen.

enfin zaterdag ga ik de fg bekijken,

De savage zou ik gewoon laten staan. GPM en zeker Integy staan nou niet heel erg goed aangeschreven. Ook spreek ik uit ervaring met integy.
Ligt er uiteraard aan welk merk waar gebruikt is maar een tvp moet toch echt van Fastlane of Innovative rc zijn wil het een beetje stevig worden.

Ja die savage sws niet. Tenzij je een shelfqueen wilt. Of na elke rit je draagarmen weer recht wilt hameren.

550 voor een fg 2wd is toch wel prijzig. Ik weet natuurlijk niet wat de uiteindelijke prijs is, maar voor rond de 500 zal ik toch eerder een baja kopen.

de fg truck was niks...

500 was het minimale wat hij wou hebben, en wat je er voor kreeg was erg mager.

ik kijk even verder, maar ik ga voor een fg

of het een mt wordt of een beetle dat ligt eraan wat er aangeboden wordt.

Je ziet aan de foto zonder kap dat het 2wd is. Een fg is meestal rond de 300-400 euro. Ligt natuurlijk aan de upgrades en de staat.

Een baja is meestal nieuwer, fgs bestaan volgens mij al wat langer. Bajas rijden ook wat stabieler (eigen ervaring). Bajas hebben ook langere shocks, gezien jij een mt wilt, ga ik ervan uit dat je de extra bodem speling wel fijner vindt.
Tevens kan je voor de baja meer upgrades krijgen.

dat is mijn intensie ook, net iets hoger wat ik wel fijn vindt,

nu las ik eerder dat een savage met alu snel kan buigen etc

telt dit bij een aluminium fg mt ook ? lijkt mij van niet aangezien het een stuk dikker is..

Alle alu kunnen buigen. Misschien als je 7075 T7 allu neemt, dat die niet zo snel buigt, maar daar betaal je ook gelijk de hoofdprijs voor. Voor draagarmen, bumpers en rolkooi gebruik ik nooit allu. Het ziet misschien mooi uit, maar na een tijdje elke keer recht hameren is niks voor mij.

Back