DIN 6 futaba plug

BadBert

Forum veteraan
Hallo

om de buddybox te repareren heb ik eigenlijk een DIN 6 futaba plug nodig, mannetje.
din.gif

Bij de electronicazaken waar ik nu geweest ben, hebben ze deze NIET.
Ze hebben alleen met de pinnetjes rondom zeg maar....

WIe weet waar ik deze WEL kan halen, behalve conrad, want daar komt de bestelling dan op 15 euro :?

OF beter nog!!

Wie heeft er nog 1 liggen??????

HELLUP!!!!
Ik heb hem eigenlijk voor zondag nodig!!!!

Het is een gewoon gangbare steker .... dus de "beter gesorteerde" electronicaboer zou ze moeten hebben ...

Overigens als je de midden pen niet gebruikt passen "gewone" DIN stekers ook ..... en de pinnummers zijn dan gelijk ....

ben er bij 4 geweest, geen van 4en hadden ze....

of ik die middelste pin gebruik weet ik niet, ff uitzoeken...

Allen de conrad heeft ze tot nu toe, en daar ga ik niet bestellen als ik dan 15 euro moet afrekenen... belachelijk, het zooitje kan in een enveloppe...

Natuurlijk heeft elke elektronicazaak deze. Heb je wel laten zien wat je moet hebben? Je moet een gewone 5polige Din-plug met 270 graden verdeling hebben.

Loop anders bij een B&O dealer langs, deze stekkers komen in die wereld veel voor. En het was vroeger ook een standaard voor de A/V aansluiting van een video.

BadBert zei:
word die 6e pin niet gebruikt dan ofzo???
Die heb je niet nodig en hoeft er dus niet op te zitten.

De midden-pen wordt alleen bij de duurdere zenders (FC28 en T9ZAP) gebruikt om de spanning van de ontvangeraccu te kunnen meten. Dit is dan de plus-aansluiting en de buitenmantel de min. Op het display van de zender kun je dan de spanning aflezen.

probleem met stekkers uit de audio is dat de pennen dunner zijn dat die van futaba :?

ik heb al een paar keer geprobeerd zelf te maken en elke keer heb ik slecht contact omdat de pennen te dun zijn.

dus als je ze vind met dikke pennen hoor ik graag waar.

gr Remco

Volgens mij vormt alleen het kontakt met de buitenmantel het probleem. De chassisdelen in de zender hebben een massa-lip, die niet al te ver naar buiten vouwt.

Zelf soldeer ik die bij problemen altijd uit, buig 'm wat verder naar buiten en soldeer 'm dan weer terug. Proberen om 'm wat te verbuigen als 't ie nog in de plug zit kun je vergeten, dat lukt niet. Je kunt natuurlijk ook het rilletje in de Din-plug wat proberen te vervormen, zodat dit wat verder naar binnen staat.

Inderdaad zijn deze pluggen met een 240 graden verdeling.

Je moet alleen niet vreemd opkijken als de elektronica-winkel het ook 270 graden noemt. Je krijgt dan gewoon het juiste type.

Hallo,

Tja, als ik op mijn job 270° zeg i.p.v. 240°, dan staan de volgende dag alle Nederlandse kranten vol met titels zoals "alweer een schip gestrand op de Westerschelde".
Maar goed, alweer wat bijgeleerd.
Thanks,
Olivier

BadBert zei:
WIe weet waar ik deze WEL kan halen, behalve conrad, want daar komt de bestelling dan op 15 euro :?
Hoogstwaarschijnlijk niet. Voor dit bedrag wil ik er trouwens ook wel eentje opsturen :) !

Dat bedrag is incl verzendkosten van 5 euro, en incl toeslag op te laag bestelbedrag (9 euro)

ronduit belachelijk vind ik het, zeker al de verzendkosten, want het ding kan in een enveloppe... :evil:

Back