Diorama Bf-109G6, Ju-87 Stuka, Opel Blitz 1/72

• Topicstarter Topicstarter HMMWV
  • Startdatum Startdatum
H

HMMWV

Guest
(moderator, aub niet verplaatsen naar Diorama's, omdat dit voor een groot deel Plastic Modelbouw is)

Hoi allemaal!

Omdat het nog even duurt voordat ik in dienst ga, heb ik het plan gevat om een diorama te maken. De vliegtuigen (Bf Academy, Ju Revell) had ik al een tijdje in de kast liggen, en nu er een plan is, gaan we bouwen! De Opel (Italeri) is besteld, net als de figuurtjes. Als probeersel bij Preiser besteld.
(voor een MOD, niet verplaatsen naar Diorama's, omdat dit voor een groot deel Plastic Modelbouw is)

vanwege de enthousiasme weer het fototoestel vergeten en alweer flink opgeschoten :p
De cockpit:
Foto0010.jpg

het neusje:
Foto0007.jpg

Opzet voor de vleugelstriping:
IMG_3819.jpg

(vanwege een klein zusje niet van huis afkunnen op zaterdagavond heeft soms wel voordelen:D)

Gr Johan

Nog even aan het bouwen geweest, en nog een verfje aangebracht.
Nu houd ik er mee op voor vandaag:
IMG_3820.jpg

Foto0005.jpg

Volgende stap is een stip/streep achtig camopatroon aanbrengen.

Kijk ik in de kast naar de Stuka, zie ik dat ik daar ooit al eens aan begonnen ben:confused: Ik kan me er niets van herrinneren:rolleyes: Nou stofvrijmaken dan maar:p.

Gr Johan

Weer een stapje verder. Het modelletje is helemaal niet moeilijk, het kleinste onderdeel was de stuurknuppel:p

Op zn pootjes:
IMG_3825.jpg

IMG_3822.jpg

Nu een beetje weatheren, rooksporen enzo toevoegen. Canopy er nog op. Zit nog een beetje te prutsen hoe ik die open laat staan.

Reacties, tips, commentaar, ze zijn altijd welkom!!

Op de decals na finished!

rookstrepen, chipping etc zuinig toegevoegd, hoop te zien op de foto!

IMG_3831.jpg

IMG_3833.jpg

IMG_3828.jpg

IMG_3830.jpg

De plannen zijn ook veranderd: Ik zet nu een Sd.Kfz. 250/3 neer ipv een Blitz, omdat die ineens niet meer leverbaar was:(

Nou ja ook mooi

Reacties zijn welkom!!

Back