Diorama "Japan Ground Self Defense Force Type 61"

Hallo

Vier dagen geleden heb ik me een Tamiya Japan Ground Self Defense Force Type 61 gekocht, €25.99 en een hoop verfjes.
Thuis aangekomen en bij inspectie van de inhoud viel het me niet meteen op maar er zat geen handleiding in...
Nu zat ik met de keuze, houden of terugbrengen...
Op dat moment veel te lui om terug op de bus te wachten dus heb het risico maar genomen.

Met de doos voor mijn neus en alle onderdelen goed te bestuderen het meeste kunnen ontdekken waar wat moet.

Dit is hij dus geworden, dit is mijn eerste tank en ik blijf bij "ground defence" kits, geen vliegtuigen meer.

Hier zijn de foto's, het is misschien een cliché maar in het echt ziet het er beter uit...

Na een lange modderige tocht even rust nemen
p8150110ct3.jpg

De andere kant met werktuigen
p8150116hi8.jpg

p8150123ga1.jpg

p8150115pr5.jpg

Dit is mijn 2de diorama, lang nog niet zoals ik het in mijn hoofd had maar "oefening baart kunst"?

Mensen vuur maar af ;)

Ow ja de kanten moet in nog afwerken...

Groeten

Timmy

hoe krijgen jullie die mooie modder op die wielen en tracks? ik heb zelf al een aantal diorama's staan, maar de modder krijg ik niet goed?

hoe krijgen jullie die mooie modder op die wielen en tracks? ik heb zelf al een aantal diorama's staan, maar de modder krijg ik niet goed?

Bedankt dat je het mooi vindt, maar nog niet 100% wat ik wil, maar
dit is de eerste keer dat ik "modder" gebruik.
Wat ik doe is gewoon een hobbylijm (wat kinderen gebruiken, vloeibaar).

-50% lijm 50% water mengen.
-Vogelzand zeven (dat de alleen de fijne deeltjes doorgaan)
-Met een verfborstel de lijm aanbrengen.
-Het vogelzand over de lijm strooien en het overgige afschudden.
-Ongeveer een 5 minuten wachten (dat de lijm nog niet droog is en het zand nog "nat")
-50% Bruine verf (gewoon revell) mengen met 50% white spirit en met een verfborstel dikke druppels verf op het zand deppen.

Laten drogen en klaar.

Greetz

Back