Diorama pakket, wekelijks/maandelijks een deel, wat is het? Help?

Discussie in 'Diorama's' gestart door ThirstyThursten, 14 apr 2019.

  1. ThirstyThursten

    ThirstyThursten

    Lid geworden:
    14 apr 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier, ben al een tijdje geïnteresseerd in modelbouw en diorama's etc.

    Nou heb ik vandaag een erfstuk van mijn opa gekregen en probeer het te identificeren.

    Het betreft een diorama, die ergens in de eind jaren 90 begin 2000 wekelijks of maandelijks in delen verstrekt werd. Zoals op de bijgevoegde foto te zien is, zijn het kleine gips-achtige steentjes. Het is een soort burgt en dit is volgens mijn tante in de periode van ongeveer 2 jaar gebouwd. Het was een soort abbonement (wat in die tijd wel meer een rage was) en men kreeg dan iedere week of maand een stukje. Ze vertelde dat ze het dan voor mijn opa ophaalde bij AKO het kwam waarschijnlijk ook met een boekje/tijdschriftje met dse bouwplannen en misschien een verhaal of stukje historie ofzo. (Dit laatste is een gok)

    Heeft iemand enig idee wat of waar dit van is en hoe die pakketten geheten hebben?
    Ik zou er graag meer van willen hebben, Er zijn ook een hoop spullen en bouwmaterialen over dus hopelijk kan ik zelf iets bij gaan bouwen.
    Als iemand meer informatie heeft over waar dit van is, of de schaal etc. hoor ik het dus graag!

    Aldus de foto. Kasteel_Opa.PNG

    Alvast bedankt!
    Groetjes,
    ThirstyThursten

    PS. Ik had al wat dingen online gevonden die er op leken, van Aedes Ars, maar niet de bouwwerken/diorama die ik hier heb.
     
  2. Rookie56

    Rookie56

    Lid geworden:
    9 feb 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almere
  3. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Hoi,

    Ik ben zelf erg druk met de steentjes modelbouw.
    Zo te zien aan de steentjes is het Aedes Ars. Hier is het grootste assortiment van de bouwpakketten: https://www.hobby-en-modelbouw.nl/Modelbouw-steentjes
    Aedes Ars en Domus kits zijn zo'n beetje de mooiste kits die er zijn. Mijn voorkeur gaat ui naar Aedes Ars omdat ik de steentjes en bouwpakketten een stuk mooier vind.
     

Deel Deze Pagina