Diorama "Verlaten Afrikaans dorp"

• Topicstarter Topicstarter Stickybom
  • Startdatum Startdatum
S

Stickybom

Guest
Eindelijk...... :D mijn eerste diorama van het Afrikakorps "Verlaten Afrikaans dorp" is na lang werken in de Kerstvakantie af!! :arrow: Verder heb ik er niets aan toe te voegen. Ik sta open voor kritiek, tips en complimenten. :P Zie de foto's hieronder! :arrow:

img0001ha5.jpg

img0003uq2.jpg

img0002yi8.jpg

img0018rw9.jpg

img0011ll5.jpg

Aangezien je jeugdige leeftijd vind ik het heel zeker niet slecht gedaan hoor.

Maar als je nu eens wat extra details zou aanbrengen zou het geheel er nog een tikkeltje beter van worden.
Met details bedoel ik ondermeer de loopwielen van de Panther. Daar zou je nog een zwart randje kunnen rond schilderen zodat de wielen dan hun rubberen loopvlakken zouden hebben.

Uit geschilderd papier zou je bijvoorbeeld ook een tentje (of zelfs meerdere) kunnen maken voor de Duitse troepen.

Nou ja, keuze genoeg hoor. Je moet maar eens enkele foto's van het Afrikakorps op het net bekijken.

Doe zo verder! :wink:

Droop

Beste Droopy'ke

:D Heel erg bedankt voor je reactie, ik zal zeker nog denken aan de tips die je me gegeven hebt. Inderdaad het is mijn eerste diorama en heb nu heel veel geleerd over hou je nu bijv. de ondergrond moet maken. Die tent(en) vind ik een heel goed idee, maar ik dnek toch voor mijn volgende diorama omdat de soldaten die je hier ziet zijn hier overdag en maar héél even, ze leggen mijnen en zijn daarna weer van plan om weg te gaan. Ook een mooi detail wat ik nog wou toevoegen was miss de extra losse steentjes die bij de ruines horen. Deze kan ik er nog bij leggen die benadrukken dat die muren natuulrijk kapot zijn!

:wink: Ik heb veel van je werk al bewonderd en vind het prachtig (ik hoop het ook ooit zo goed te kunnen) :arrow: Nogmaals bedankt :D

@ Jip,

Ik sluit mij aan bij het commentaar van Droop :thumbsup:

Mijn bijdragen als opbouwende kritiek :P :wink:

Wat je ook nog zou kunnen doen is niet alles in dezelfde kleur verven nu hebben de muren en voertuigen, delen van de kleding dezelfde kleur,
Misschien kun je ook nog wat aan de muren doen, want ik weet niet of men bakstenenmuren had in africa :wink: Dat zullen wel iets van lemenhuisjes zijn geweest. Misschien inderdaad eens wat info op opzoeken op internet uit die tijd en omgeving.
en wellicht zou je de voertuigen misschien nog kunnen weatheren ( verouderen ) sterk verdunde zwarte verf in naden laten lopen doet al een hoop en sterk verdunde zandkleurige verf als zandstof. Als voorbeeld tussen de beplanking van de bak van de Opel Blitz. Kortom nog mogelijkheden genoeg.

Gr Martin :D

Veel mooier dan mijn eerste diorama!

Bij mijn weten is er echter nooit een Panther ingezet bij het DAK, enkel enkele Tigers ...

Voor je eerst diorama is het zeker niet slecht.Het is mooi geschilderd.Maar dan ook mss ietst te mooi.Ik vind dat je vooral bij diorama's van historische oorlogsuitbeeldingen een foutmag maken.Zodat het wat "echter" lijkt.Zodat de kleuren wat minder nieuw lijken,het verouderen van de kleuren.Maar met de ervaring die hieruit volgt zal je volgende nog beter worden.
Ook niet teveel van hetzelfde kleur gebruiken.De muur in een ander kleur dan de tank,kanonnen,broeken.
En probeerook "in" je diorama te fotograferen.Door gewoon de macrostand op je toestel te gebruiken.Je zal zien dat er "meer" leven in je foto zit.
Niet verschieten,het is geen slechte kritiek die ik lever.Het is opbouwende kritiek.

Back