zoals je op powerditto.de kan zien, is kan het een oplossing zijn om het oude tandwiel weer om de bel vast te maken. hierdoor drijf je dus nog gewoon je staart aan.
Heb je al ervaring met zelfbouw brushless? anders is het misschien handiger om eerst volgens de aanwijzingen op powerditto.de een cd-rom motortje om te bouwen. Dat zijn ff wat kleinere kracht, minder gewikkel, enz, enz.
Ik heb nu trouwens nieuw bladen gemaakt. 2x2mm balsa (redelijk :roll: ) symetrisch geschuurd en bekleed met 25 grams glasvezel. Ze zijn goed sterk en niet zo zwaar. Oh ja, ik heb ze ook gelijk 2 cm langer gemaakt. (moet kunnen, de motor is sterk genoeg). Alleen is het bij rotorbladen natuurlijk stom om bij het 2e blad te denken: hé ik heb nog wat epoxy over, nou ja, dan gooi ik het daar nog een beetje.
Heb nu dus flink wat tape moeten gebruiken om hem in balans te krijgen. Volgens de simpele Satour-methode zijn ze nu perfect gelijk. Toch zit er nog ongeveer een halve CM bladspoor verschil in......
Ik gok dat er ook wel wat trillingen van de speling in de kop komen. Ik kan ge pitch van beide bladen tegelijk namelijk zo een paar graden verschuiven, zonder dat je de servohoortjes ziet reageren.....
Als FP gaat het prima, toerental lekker laag gezet (hoge pitch). Nu zat ik alleen een beetje te spelen met het hele CP-idee. FF beetje optoeren met 0° pitch. en dan de curve iets omhoog zodat hij bij nog meer toeren los komt....
Toeren maken wil hij wel, loskomen ook :lol: Alleen door die speling van een paar graden sprong hij op het "net-los-kom-moment" ineens een meter de lucht in! 8O (en das veel als je in de logeerkamer test!, vliegbaar stukkie is namelijk boven het bed: 2.40 x 2 x 1.5 (hoogte) :roll: ).
Pitch curve iets veranderd zodat hij al eerder wat meer lift geeft. Nu kon ik hem wel rustig loskrijgen, maar stilhangen werkt niet echt. Hij hopt echt soms opeens weer een stuk omhoog en dan weer hard naar beneden. Met die hogere toerentallen is dit dus nog eens flink duidelijker.
Oh ja, Als FP heb ik er 14 min mee gehoverd voor mijn liposave aan ging (3S1300mah).